×

امسال سال نیاور باغات زیتون رودبار است

  • کد نوشته: 17843
  • ۱۳۹۶-۰۴-۱۹
  • 158 بازدید
  • ۰
  • معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی گیلان گفت:امسال سال نیاور باغات زیتون است و پیش‌بینی می‌شود، ۱۳هزارتن زیتون در رودبار تولید شود. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» حبیب جهانساز گفت: برخی سالها سال‌آور و برخی سالها در باغات زیتون سال نیاور است. وی با اشاره به اینکه امسال سال‌‌نیاور باغات زیتون است،اضافه کرد: […]

    امسال سال نیاور باغات زیتون رودبار است
  • معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی گیلان گفت:امسال سال نیاور باغات زیتون است و پیش‌بینی می‌شود، ۱۳هزارتن زیتون در رودبار تولید شود.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» حبیب جهانساز گفت: برخی سالها سال‌آور و برخی سالها در باغات زیتون سال نیاور است.

    وی با اشاره به اینکه امسال سال‌‌نیاور باغات زیتون است،اضافه کرد: در سال‌ نیاور معمولا ۱۳هزار تن زیتون در باغات شهرستان رودبار تولید می‌شود و در سال‌آور بیش از ۱۸هزار تن زیتون در گیلان زیتون تولید می‌شود.

    مهندس جهانساز ادامه‌ داد: در سالجاری به وسعت باغات بارور زیتون رودبار اضافه شده است.

    وی در خصوص احتمال آفت مگس زیتون در باغات زیتون رودبار خاطرنشان کرد: باغات مدرن مشکلی از این بابت ندارند و بیشتر آفت دامن‌گیر باغات قدیمی زیتون می‌شود که باید برای نوسازی،کف‌بری آنها اقدام شود.

    معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی گیلان با بیان اینکه یکی از کیفی‌ترین روغن‌های زیتون کشور در رودبار تولید می‌شود، تصریح‌کرد: معمولا از ۲۵درصد زیتون تولیدی در گیلان، روغن زیتون گرفته می‌شود این در حالیست که باید از ۵۰درصد برنج تولیدی روغن گرفته شود.

    جهانساز در خصوص تقلبی بودن برخی از روغن زیتون‌های موجود دربازار گفت: تقلب هم ممکن است وجود داشته باشد و برندسازی می‌تواند جلوی این تقلب ها را بگیرد البته با قابلیت کد رهگیری‌ امکان ردیابی محصول تقلبی وجود دارد.

    معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی گیلان خاطرنشان‌ کرد: در حال‌حاضر گیلان، رتبه دوم تولید زیتون کشور را به خود اختصاص داده است.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=17843

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *