×

املش بیشترین و تالش کمترین درصد سالمندی گیلان را دارا هستند

  • کد نوشته: 31496
  • ۱۳۹۷-۰۲-۲۰
  • 150 بازدید
  • ۰
  • معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: شهرستان‌های استان، املش با ۱۶.۶ بیشترین و تالش با ۹.۳ کمترین درصد سالمندی گیلان را دارا می‌باشند. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم، دکتر محمد عباسی در دومین کمیته راهبردی سالمندی، اظهار کرد: بر اساس تقسیم‌بندی سازمان بهداشت جهانی افراد ۶۰ سال و بالاتر سالمند تلقی می‌شوند. […]

    املش بیشترین و تالش کمترین درصد سالمندی گیلان را دارا هستند
  • معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: شهرستان‌های استان، املش با ۱۶.۶ بیشترین و تالش با ۹.۳ کمترین درصد سالمندی گیلان را دارا می‌باشند.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم، دکتر محمد عباسی در دومین کمیته راهبردی سالمندی، اظهار کرد: بر اساس تقسیم‌بندی سازمان بهداشت جهانی افراد ۶۰ سال و بالاتر سالمند تلقی می‌شوند.

    وی تصریح کرد: در سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵؛ استان گیلان با ۱۳.۲ درصد در مقایسه با کل کشور ( ۹.۲ درصد ) بالاترین درصد سالمندی کشور را به خود اختصاص داده است و در مقایسه شهرستان‌های استان، املش با ۱۶.۶ بیشترین و تالش با ۹.۳ کمترین درصد سالمندی را دارا می‌باشند .

    معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد: در همین راستا، با استناد به اسناد بالا دستی و بند ۷ سیاست‌های جمعیت، فرهنگ سازی برای احترام و تکریم سالمندان و ایجاد شرایط لازم برای تامین سلامت و نگهداری آنان در خانواده و پیش بینی ساز و کار لازم برای بهره‌مندی از توانمندی سالمندان در عرصه مناسب ضروری است.

    وی ضمن تشریح اهداف، راهبردها و سیاست‌های اجرایی سند ملی سالمندان تصریح کردند: کلیه معاونت‌ها و حوزه‌های مرتبط دانشگاه باید در راستای اجرایی شدن سند ملی سالمندان، برنامه‌ریزی و اقدام کنند.

    عباسی ارتقا سطح فرهنگی جامعه در مورد پدیده سالمندی، توانمندسازی سالمندان، حفظ و ارتقا سلامت جسمی، روانی و اجتماعی آنان، حمایت‌های اجتماعی، توسعه زیر ساخت‌های مورد نیاز در امور سالمندی و امنیت مالی و نظام حمایت از سالمندان را از جمله اهداف سند راهبردی سالمندی عنوان کرد.

    وی در پایان خاطرنشان کرد: تحقق اهداف سند نیاز به همکاری، تعامل بین بخشی و مشارکت کلیه سازمان‌های مرتبط و حضور اجتماعی سالمندان دارد/ایسنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=31496

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *