×

انتشار کتاب« دوبیتی های فولکلور سیاهکل و دیلمان» از سوی حوزه هنری گیلان

  • کد نوشته: 30758
  • ۱۳۹۷-۰۱-۲۴
  • 131 بازدید
  • ۰
  • انتشار کتاب« دوبیتی های فولکلور سیاهکل و دیلمان» از سوی حوزه هنری گیلان کتاب« دوبیتی های فولکلور سیاهکل و دیلمان» با پژوهش و گردآوری ناصر وحدتی از سوی واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری گیلان منتشر شد. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم به نقل از هنر گیلان حامد پورشعبان مسئول واحد آفرینش‌های ادبی […]

    انتشار کتاب« دوبیتی های فولکلور سیاهکل و دیلمان» از سوی حوزه هنری گیلان
  • انتشار کتاب« دوبیتی های فولکلور سیاهکل و دیلمان» از سوی حوزه هنری گیلان کتاب« دوبیتی های فولکلور سیاهکل و دیلمان» با پژوهش و گردآوری ناصر وحدتی از سوی واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری گیلان منتشر شد.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم به نقل از هنر گیلان حامد پورشعبان مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری گیلان گفت: کتاب «دوبیتی‌های فولکلور سیاهکل و دیلمان» با پژوهش و گردآوری ناصر وحدتی از سوی واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری گیلان توسط انتشارات فرهنگ ایلیا منتشرشد.

    وی ادامه داد: دوبیتی های عامیانه گیلان،همواره پرکاربردترین قالب شعری است که توسط مردم عادی و خوانندگان محلی مورد استفاده قرار می گیرد. زنان و مردان هنگام کار در شالیزار، همین دوبیتی ها را زمزمه می کنند؛ در اجرای مقام های آوازی این منطقه، از همین دوبیتی ها استفاده می شود.

    پورشعبان گفت: در ساختار بسیاری از ترانه های محلی گیلان،دوبیتی های بومی مورد استفاده قرار گرفته است. این قالب به واسطه دارا بودن وزن روان و آسان در بین مردم بسیار رایج است.

    وی اظهار کرد: این کتاب دربرگیرنده مجموعه ای از دوبیتی های فولکلور گیلکی ناحیه‌سیاهکل و دیلمان است که توسط یکی از چهره‌های نامدار موسیقی این سرزمین، گردآوری و ثبت شده است و انتشار آن می تواند در شناخت ارزش های فرهنگی و ادبی این بخش از گیلان زمین ارزشمند باشد.

    مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری‌گیلان اظهار کرد: شاید با توجه به تغییرمولفه‌های زیبایی‌شناسی شعرامروز، زیبایی‌های فرمی و تکنیکی ادبیات‌عامه، چندان مجاب‌کننده و جذاب نباشد؛ اما پرداختن به این بخش ادبی و جمع‌آوری آن، به مراتب مهم‌تر و ضروری‌تر از آن است که صرفاً جنبه‌ی التذاذ هنری آن مدنظر قرار گیرد.

    این کتاب در ۲۴۰ صفحه با قیمت ۱۷۰/۰۰۰ ریال با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه روانه بازار کتاب شده است .

    شایان ذکر است: علاقه‌مندان جهت خرید و تهیه این کتاب می‌توانند به خانه کتاب حوزه هنری گیلان واقع در رشت- میدان دفاع مقدس(لاکانی) – ابتدای خیابان حافظ – نبش کوچه قلمستان ۲ مراجعه ویا با شماره تلفن۳۳۲۶۵۵۲۴تماس حاصل نمایند.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=30758

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *