×

انتقاد نماینده رودبار از نحوه رسیدگی منابع طبیعی به خانه‌های روستایی بدون مجوز

  • کد نوشته: 48269
  • ۱۳۹۸-۰۴-۳۱
  • 94 بازدید
  • ۰
  • نماینده مردم رودبار در مجلس گفت: منابع طبیعی صبر می‌کند که خانه‌های غیرقانونی ساخته شود، سپس از ساخته شدن آنها شکایت می‌کند و برای مردم گرفتاری به وجود می‌آورد. این نحوه رسیدگی برای جامعه تنش‌زا است. به گزارش گیل و دیلم، منوچهر جمالی در جلسه علنی امروز(یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی گفت: مشکل […]

    انتقاد نماینده رودبار از نحوه رسیدگی منابع طبیعی به خانه‌های روستایی بدون مجوز
  • نماینده مردم رودبار در مجلس گفت: منابع طبیعی صبر می‌کند که خانه‌های غیرقانونی ساخته شود، سپس از ساخته شدن آنها شکایت می‌کند و برای مردم گرفتاری به وجود می‌آورد. این نحوه رسیدگی برای جامعه تنش‌زا است.

    به گزارش گیل و دیلم، منوچهر جمالی در جلسه علنی امروز(یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی گفت: مشکل قیر حل نشده است. اگر مشکل قیر حل نشود، مشکل راه‌های شهرستان رودبار حل نشدنی باقی می‌ماند. 

    وی با اشاره به نگرانی مردم در خصوص پسماند پتروشیمی در شهر لوشان اظهار کرد: قرار بود استانداری و معاونت‌ عمرانی آن، بررسی دقیق و علمی در خصوص پسماندهای پتروشیمی به کمک اساتید دانشگاه انجام دهد، که هنوز تکلیف آن مشخص نشده است. مردم نگران و به دنبال راهی هستند آلودگی خاک و آب و هوا برای شهر لوشان وجود نداشته باشد. 

    جمالی در پایان با بیان اینکه «منابع طبیعی فکر می‌کند به تنهایی می‌تواند جنگل‌ها و مراتع را حفظ کند»، تاکید کرد: حفاظت از جنگل و مرتع باید به عهده مردم باشد. مردم باید برای این کار تلاش کنند. در بعضی از روستاها ساختمان‌هایی بدون مجوز ساخته شده است. منابع طبیعی نیز دست روی دست گذاشته و صبر می‌کند که خانه‌ها ساخته شود. منابع طبیعی پس از ساخته شدن منازل غیرقانونی شکایت می‌کند و برای مردم گرفتاری به وجود می‌آورد. دادگستری هم چاره‌ای جز اجرای حکم ندارد. این موضوعات که حاصل بی‌تدبیری منابع طبیعی است،‌ برای جامعه تنش‌زا است. 

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=48269

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *