×

اهدای خون در گیلان افزایش یافت

  • کد نوشته: 71411
  • ۱۴۰۰-۰۷-۱۲
  • 72 بازدید
  • ۰
  • رئیس دفتر برنامه ریزی، جذب و نگهداری اهداکنندگان انتقال خون گیلان گفت: اهدای خون در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۳.۵ درصد افزایش یافته است. به گزارش گیل و دیلم ،دکتر گیتی ایزدی پور روز دوشنبه در گفت و گویی اظهار داشت: در نیمه نخست امسال ۴۴ هزار و ۶۱۳ […]

    اهدای خون در گیلان افزایش یافت
  • رئیس دفتر برنامه ریزی، جذب و نگهداری اهداکنندگان انتقال خون گیلان گفت: اهدای خون در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۳.۵ درصد افزایش یافته است.

    به گزارش گیل و دیلم ،دکتر گیتی ایزدی پور روز دوشنبه در گفت و گویی اظهار داشت: در نیمه نخست امسال ۴۴ هزار و ۶۱۳ نفر برای اهدای خون به پایگاه های انتقال خون گیلان مراجعه کردند که ۳۹ هزار و ١٢١ نفر موفق به اهدای خون شدند.

    وی با بیان اینکه ۲۴ هزار و ١٧٣ نفر از اهداکنندگان مستمر بوده اند، اضافه کرد: ۹ هزار و ۹۵۸ نفر از اهداکنندگان باسابقه و چهار هزار و ٩٩٠ نفر بار اولی هستند.

    رئیس دفتر برنامه ریزی، جذب و نگهداری اهداکنندگان انتقال خون گیلان اظهار داشت: یکهزار و ۵۰۲ نفر از اهداکنندگان زن و بقیه مرد هستند.

    وی با اشاره به مشارکت مردم در امر نوعدوستانه اهدای خون در اربعین حسینی امسال اظهار داشت: در روز اربعین ٣١٠ نفر مراجعه کردند و ٣٠٠ نفر موفق به اهدا خون شدند. 

    دکتر ایزدی پور افزود: در تعطیلات پیش رو سه شنبه و پنجشنبه هفته جاری ٢ پایگاه رشت و لاهیجان از ساعت ۸:۳۰ تا ١٣ برای خونگیری فعال است.

    وی ضمن قدردانی از اهداکنندگان خون در گیلان و همکاری آنان با انتقال خون گیلان برای تامین خون های مورد نیاز بیماران خاطر نشان کرد: به همه گروه های خونی نیاز است که افراد دارای شرایط اهدای خون می توانند در این کار نوعدوستانه مشارکت کنند.

    سالانه به طور میانگین بیش از ۲۰۰ هزار واحد خون و فرآورده های خونی در استان گیلان اهداء می شود که این خون ها برای مصدومان حوادث، جراحی ها، بیماران هموفیلی، فاویسم و افراد نیازمند مورد مصرف قرار می گیرند.  

    استان گیلان به علت گردشگرپذیر بودن و  آمار بالای تصادفات، جراحی های قلب و عروق، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزو استان های اول کشور به لحاظ مصرف فرآورده های خونی است.

    حداقل سن ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۰ سال “اهداکنندگان مستمر تا ۶۵ سال” ، حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم،  فواصل اهدا خون هر هشت هفته یکبار مشروط به آنکه تعداد دفعات آن در طول یکسال برای آقایان از ۴ بار و برای خانم ها از سه بار تجاوز نکند، از شرایط اهدای خون است.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=71411

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *