×

اکبری خبر داد: افتتاح بند انحرافی و دریچه سازی در نهر آب بر کیاجوب شهرستان سیاهکل

  • کد نوشته: 45329
  • ۱۳۹۸-۰۲-۱۰
  • 102 بازدید
  • ۰
  • مدیر امور منابع آب شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل از افتتاح پروژه بند انحرافی و دریچه‌سازی در نهر آب بر کیاجوب در روستای پناه بندان شهرستان سیاهکل خبر داد. به گزارش گیل و دیلم ، محمد مهدی اکبری مدیر امور منابع آب شهرستانهای لاهیجان و سیاهکل گفت: پس از ۵ ماه عملیات اجرایی، پروژه بند انحرافی و […]

    اکبری خبر داد: افتتاح بند انحرافی و دریچه سازی در نهر آب بر کیاجوب شهرستان سیاهکل
  • مدیر امور منابع آب شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل از افتتاح پروژه بند انحرافی و دریچه‌سازی در نهر آب بر کیاجوب در روستای پناه بندان شهرستان سیاهکل خبر داد.

    به گزارش گیل و دیلم ، محمد مهدی اکبری مدیر امور منابع آب شهرستانهای لاهیجان و سیاهکل گفت: پس از ۵ ماه عملیات اجرایی، پروژه بند انحرافی و دریچه سازی در نهر آب بر کیاجوب در روستای پناهبندان شهرستان سیاهکل با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان قبل از فصل زراعی جاری به بهره برداری رسید .

    وی اظهار داشت: این پروژه از کانال راست سنگر به میزان حدود ۴/۵ متر مکعب در ثانیه تغذیه می شود و حدود ۴ هزار هکتار اراضی شالیزارهای سیاهکل و لاهیجان را تامین آب می کند.

     مدیر امور منابع آب شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل افزود : با پیش‌بینی دو دریچه کشویی در این سازه در مواقع سیلاب می‌توان سیلاب‌های رودخانه گاو رود را که عموما در فصل زراعی اتفاق می‌افتد و اراضی شالیزاری پایین دست را غرقاب می‌کند مدیریت و آب اضافی را از طریق دریچه های خروجی به رودخانه سفیدرود منتقل کرد.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=45329

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *