×

مدیرکل فرودگاه گیلان خبر داد ؛
ایرلاین بومی تاسیس می شود

  • کد نوشته: 102711
  • ۱۴۰۳-۰۳-۱۲
  • 19 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل فرودگاه گیلان، با اشاره به فرصت‌های سرمایه گذاری در این فرودگاه، گفت: هاب تعمیرات موتور هواپیما در فرودگاه رشت توسط بخش خصوصی در حال راه‌اندازی است....
    ایرلاین بومی تاسیس می شود
  • به گزارش گیل و دیلم ، سید محسن میرحسینی امروز، ۱۲ خردادماه در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به ظرفیت بالای فرودگاه سردار جنگل رشت در زمینه سرمایه‌گذاری، اظهار کرد: فرودگاه بین‌المللی سردار جنگل رشت تنها فرودگاه استان گیلان و یکی از فرودگاه‌های ممتاز کشور از لحاظ دسترسی شهری است.

    وی افزود: قرار گرفتن فرودگاه سردار جنگل رشت در مجاورت منطقه آزاد انزلی و دسترسی مناسب و مقرون به صرفه به مسیرهای هوایی کشورهای حوزه CIS موقعیت ویژه‌ای را برای این فرودگاه رقم زده است.

    مدیرکل فرودگاه گیلان عنوان کرد: موقعیت استراتژیک فرودگاه سردار جنگل در قرارگرفتن در کریدور شمال به جنوب و دمای مناسب و پایین‌تر بودن از سطح آب‌های آزاد باعث شده امکان انتقال بار هوایی کارگو از این فرودگاه نسبت به کل فرودگاه‌های کشور بسیار سهل‌تر و به صرفه‌تر باشد و با عنایت به ظرفیت‌های فراوان گردشگری و کشاورزی استان می‌تواند مورد استقبال زیادی قرار گیرد.

    میرحسینی گفت: در راستای ایجاد بستر مناسب برای سرمایه‌گذاری، در سه سال گذشته پیشرفته‌ترین دستگاه‌های کمک ناوبری در این فرودگاه نصب و بهره‌برداری شده است و بنا بر مصوبه سفر رئیس‌جمهور شهید در سال ۱۴۰۰ به استان گیلان، ۸.۵ هکتار اراضی طرح توسعه فرودگاه سردار جنگل طی پرداخت حق پذیره آستان قدس با هزینه‌ای بالغ بر ۳۰۵ میلیارد ریال خریداری گردید و پروژه استریپ‌سازی و زهکشی آب‌های سطحی نیز با ارزش تقریبی ۳۰۰۰ میلیارد ریال به منظور استانداردسازی سطوح پروازی در حال اجراست.

    وی از انجام مطالعات بهسازی و توسعه ظرفیت پارکینگ هواپیما در این فرودگاه خبر داد و بیان کرد: همچنین رایزنی‌ها و پیگیری‌های متعددی برای تاسیس یک ایرلاین بومی در استان صورت پذیرفت که ان‌شاءالله به زودی با شروع به فعالیت این شرکت هواپیمایی در فرودگاه سردار جنگل رشت، شاهد رونق چشمگیری در زمینه پروازهای مسافری و باری خواهیم بود.

    مدیرکل فرودگاه گیلان با بیان اینکه هاب تعمیرات موتور هواپیما در فرودگاه رشت توسط بخش خصوصی در حال راه‌اندازی است، ادامه داد: در آینده نزدیک با احداث سایت گمرک و کارگو از طریق بخش خصوصی در این فرودگاه و برقراری پروازهای باری شاهد رونق صادرات محصولات کشاورزی از استان گیلان به مناطق دیگر به خصوص کشورهای همسایه خواهیم بود.

    وی وجود زمین ۳۸ هزار مترمربعی در ضلع شرقی فرودگاه و در مجاورت جاده رشت به انزلی را از فرصت‌های سرمایه‌گذاری بسیار خوب برای بخش خصوصی دانست و یادآور شد: پیشنهاداتی در این زمینه به این فرودگاه رسیده و با استعداد موجود، این زمین می تواند به نمونه ای ممتاز از احداث شهر فرودگاهی تبدیل شود.

    نویسنده: امید غمخوار

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=102711

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *