×

ایستگاه راه‌آهن در “صومعه‌سرا” احداث می‌شود

  • کد نوشته: 39200
  • ۱۳۹۷-۰۹-۰۵
  • 133 بازدید
  • ۰
  • نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس با تأکید بر تکمیل فازهای بعدی راه آهن گیلان تا آستارا گفت:‌ ایستگاه راه‌آهن در شهرستان صومعه‌سرا نیز احداث می‌شود.  به گزارش گیل و دیلم ،سید کاظم دلخوش در گفت‌وگویی اظهار داشت:‌ در جریان عملیات اجرای تکمیل فازهای نهایی پروژه راه‌آهن رشت به قزوین و احداث مسیر ریلی رشت به آستارا […]

    ایستگاه راه‌آهن در “صومعه‌سرا” احداث می‌شود
  • نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس با تأکید بر تکمیل فازهای بعدی راه آهن گیلان تا آستارا گفت:‌ ایستگاه راه‌آهن در شهرستان صومعه‌سرا نیز احداث می‌شود. 

    به گزارش گیل و دیلم ،سید کاظم دلخوش در گفت‌وگویی اظهار داشت:‌ در جریان عملیات اجرای تکمیل فازهای نهایی پروژه راه‌آهن رشت به قزوین و احداث مسیر ریلی رشت به آستارا در تلاش هستیم ایستگاهی را نیز در شهرستان صومعه‌سرا احداث کنیم.

    نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس مجموعه اقدامات عمرانی انجام شده در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی را بسیار قابل توجه خواند و ابراز داشت: عملیات اجرایی پروژه راه آهن قزوین یکی از این طرح‌های ارزشمند است که با کمک و مساعدت همه مسئولان سابق و فعلی گیلان به اتمام رسید.

    دلخوش ایجاد تسهیل در زمینه حمل و نقل مسافر و کالا به صورت زمینی،‌ هوایی و دریایی را مورد تأکید قرار داد و بیان داشت: حمل و نقل ریلی یکی از این روش‌های جابه‌جایی کالا و مسافر است که نه تنها برای منطقه مورد نظر بلکه در تأمین منافع کل کشور نیز می‌تواند مؤثر واقع شود.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مزیت‌های مهم راه‌آهن رشت به قزوین را برای مردم و استان گیلان برشمرد و تصریح کرد: دسترسی بسیار آسان به مقصد،‌ جابه‌جایی حجم عظیمی از کالا و بار، جلوگیری از هدر رفت زمان، حل مشکلات ترافیکی و کمک به توسعه پایدار از جمله این مزیت‌ها هستند.

    وی امکان استفاده از خدمات زیربنایی نظیر راه آهن را برای گیلان فرصتی مغتنم دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به بنادر تجاری که در گیلان وجود دارد از طرفی نزدیکی این استان به کشورهای CIS راه‌آهن گیلان می‌تواند زمینه افزایش میزان مبادلات کشور و ترانزیت کالا را فراهم کند.

    نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس گیلان را از پرترددترین استان‌های کشور اعلام کرد و اظهار داشت: بی‌گمان احداث مسیر ریلی در این منطقه حساس و امتداد آن تا آستارا می‌تواند در امر تسهیل و روان‌سازی جریان ترافیک و انتقال مسافران کمک شایانی داشته باشد.

    منبع: تسنیم

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=39200

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *