×

غلامحسین کرباسچی، مدیرمسئول روزنامه هم‌میهن:
این انتخابات تنها دو خروجی دارد؛ یا قالیباف یا لاریجانی❗

  • کد نوشته: 102905
  • ۱۴۰۳-۰۳-۱۸
  • 22 بازدید
  • ۰
  • غلامحسین کرباسچی گفت: پیش بینی من این است با توجه به اینکه شورای نگهبان گفته از همه جناح ها در انتخابات خواهیم داشت خروجی این انتخابات یا آقای لاریجانی می شود یا آقای قالیباف که هر دو برای حاکمیت قابل قبول است، چرا که بقیه رأی چندانی ندارند....
    این انتخابات تنها دو خروجی دارد؛ یا قالیباف یا لاریجانی❗
  • به گزارش گیل و دیلم ، ثبت نام فله ای کاندیداهای ریاست جمهوری نقد چهره های سیاسی و تحلیلگر در اردوگاه های سیاسی مختلف را به دنبال داشت، از جمله این چهره ها غلامحسین کرباسچی، عضو حزب کارگزاران سازندگی است. او که تاکید می کند؛«۵ مقام دولتی آنقدر همدیگر را قبول نداشتند که حداقل یکی از آنها نامزد شود؟ یا رئیس مجلس با نایب خود ثبت نام کرده است، یعنی معاون مجلس آقای قالیباف را قبول ندارد که بگوید من به او رای می دهم؟ از آن خنده دار تر اینکه دو تا برادر با هم آمده اند، این یعنی چه؟»

    وی با انتقاد از کاندیداتوری قالیباف این را هم می گوید که «پیش بینی من این است با توجه به اینکه شورای نگهبان گفته از همه جناح ها در انتخابات خواهیم داشت خروجی این انتخابات یا آقای لاریجانی می شود یا آقای قالیباف که هر دو برای حاکمیت قابل قبول است»

    دبیرکل پیشین حزب کارگزاران حضور زنان را سمبلیک می داند و تاکید دارد؛« مردم که نمی آیند به ریش و قیافه کاندیدا رای دهند، مردم می گویند برنامه تان چیست و چکار می خواهید بکنید؟»

    به گزارش خبرآنلاین بخش هایی از گفت و گوی کرباسچی را در ادامه می خوانید:

    من خبر ندارم ولی اگر واقعا سیگنالی داده نشده باشد و آمده باشند منطقی ندارد. مگر اینکه بگویند ما مثل دفعه قبل اشتباه کرده ایم، چون به هر حال ما باید در صحنه باشیم و باید رأی مان معلوم شود. من آن دفعه هم گفتم اگر کسی می خواهد انتخابات را تحریم کند باید سینه اش را سپر کند و به مردم بگوید مردم ما به عنوان اصلاح طلب نمی خواهیم رأی بدهیم و شماها هم نروید رأی بدهید. اگر اینکار را نکند آنوقت آن ضد انقلاب های خارج نشین می آیند و می گویند تمام اینهایی که در کشور رأی ندادند طرفدار پهلوی و …بودند و این خیلی بدتر است.
    اگر رسما به مردم بگویند شما اگر طرفدار ما هستید در انتخابات شرکت نکنید خیلی بهتر از این است که بگویند کاندیدا نداریم و نه جرات تحریم کردن داشته باشند و نه جرات تحریم نکردن. اگر سیگنالی نگرفته باشند و به میدان آمده باشند اشتباه کرده اند.
    بنظر من این یک کار سمبلیک است ،به این خانم ها گفته اند بیایید و آنها هم می دانند که تایید نمی شوند. فعلا آقایان را کسی تائید نمی کند چه رسد به خانم ها.
    این سونامی ثبت نام را تا چه حد متاثر از حضور گسترده رسانه ها می بینید، مثلا برخی افراد که طرد شده یا از یاد رفته اند با ثبت نام و انتشار عکس و فیلم مجددا بر سر زبان ها می افتند.
    من دلم نمی خواهد مقامات و نماینده ها را دراین حد پایین بیاورم که بگویم آمده آنجا که عکسش منتشر شود، این خیلی توهین است. من چنین جسارتی نمی خواهم بکنم ولی نحوه عمل بعضی ها ممکن است در ذهن ها این موضوع را تداعی کند.

    پیش بینی من این است با توجه به اینکه شورای نگهبان گفته از همه جناح ها در انتخابات خواهیم داشت خروجی این انتخابات یا آقای لاریجانی می شود یا آقای قالیباف که هر دو برای حاکمیت قابل قبول است، چرا که بقیه رأی چندانی ندارند.
    من نمی توانم کار شورای نگهبان را پیش بینی کنم ولی علی القاعده نباید تایید صلاحیت شود، قبلا هم این اتفاق افتاده است. من فکر می کنم شورای نگهبان وقتی کسی مثل آقای هاشمی را رد صلاحیت می کند بعید می دانم کس دیگری را که حتی دو دوره هم رئیس جمهور بوده تائید کنند.
    یعنی نباید کسی توقع داشته باشد که بیشتر از دو دور نوبت ریاست جمهوری داشته باشد، ۸۵ میلیون جمعیت داریم و هر کسی دو دور رئیس جمهور شود دیگر نوبت به کس دیگری نمی رسد.
    تعداد قابل توجهی از از اعضای کابینه احمدی نژاد ثبت نام کرده اند، فکر نمی کنید ایشان با علم به رد صلاحیت برخی دوستان خود را وارد عرصه کرده تا شاید از موفقیت آنها بهره مند شود؟
    اینها باید آن تصمیم گیران و حاکمیت را یا خواب فرض کنند یا خیلی پرت. اگر خود ایشان را رد کنند قاعدتا باید همفکران او را نیز ردصلاحیت کنند. البته وزن افراد هم خیلی مهم است، شورای نگهبان ۵ تا ۶ نفر را معرفی خواهد کرد.
    مناظرات که در سبک و سیاقی نیست که مردم چیزی دست شان بیاید که این رئیس جمهور چه برنامه ای را قراراست اجرا کند. یکی علیه دیگری می گوید و دیگری پرونده شخص دیگر را رو می کند. اینها به درد مردم نمی خورد و مردم می دانند همه اینها بالاخره یک مسائلی با هم دارند و ممکن است علیه یکدیگر صحبت کنند.
    منتهی مردم خوششان می آید که برخی مسئولینی که از آنها دلخوری دارند را ببینند که به جان هم افتاده اند، لذا از این چیزی در نمی آید.
    پیش بینی من این است با توجه به اینکه شورای نگهبان گفته از همه جناح ها در انتخابات خواهیم داشت خروجی این انتخابات یا آقای لاریجانی می شود یا آقای قالیباف که هر دو برای حاکمیت قابل قبول است، چرا که بقیه رأی چندانی ندارند. مگر تحرکی در آرای خاکستری ایجاد شود که من چنین زمینه ای را فعلا نمی بینم.

    نویسنده: امید غمخوار

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=102905

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *