×

باد گرم ۷۵۰میلیون ریال به جنگل های لاهیجان خسارت زد

  • کد نوشته: 53052
  • ۱۳۹۸-۱۰-۰۷
  • 126 بازدید
  • ۰
  • رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لاهیجان گفت : خسارت ناشی از آتش سوزی های پراکنده چند روز گذشته براثر وزش باد گرم به جنگل های حاشیه روستاهای شهرستان لاهیجان بیش از ۷۵۰ میلیون ریال برآورد شده است. به گزارش گیل و دیلم ،اکبر معتدی حقی روز شنبه به در گفت و گویی افزود: […]

    باد گرم ۷۵۰میلیون ریال به جنگل های لاهیجان خسارت زد
  • رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لاهیجان گفت : خسارت ناشی از آتش سوزی های پراکنده چند روز گذشته براثر وزش باد گرم به جنگل های حاشیه روستاهای شهرستان لاهیجان بیش از ۷۵۰ میلیون ریال برآورد شده است.

    به گزارش گیل و دیلم ،اکبر معتدی حقی روز شنبه به در گفت و گویی افزود: در روزهای چهارشنبه تا جمعه هفته گذشته بر اثر نفوذ جریانات هوای گرم در منطقه و شدت وزش باد در مناطق مرتفع و جنگلی تعداد هفت فقره آتش سوزی در جنگل های شهرستان لاهیجان به وقوع پیوست.

    وی اظهار داشت: تمامی این حریق ها، سطحی و محدود بوده و آتش سوزی در تاج و تنه ای درختان مشاهده نشده است به گونه ای که این جنگل ها در بهار با رویش دوباره احیا می شوند.

    وی یادآور شد: در آتش سوزی های اخیر که بیشتر در جنگل های حاشیه روستاها رخ داد مساحت تقریبی ۷/۵ هکتار از مناطق جنگلی شهرستان طعمه حریق شد که با توجه به نهال هایی که در کف جنگل از بین رفته اند و هزینه احیای مجدد این اراضی و خسارات وارده ۷۵۰ میلیون ریال برآورد می شود.

    وی خاطرنشان کرد: علت اصلی این آتش سوزی ها بی احتیاطی افراد بخاطر آتش زدن خار وخاشاک در باغ ها و بقایای گیاهان در مزارع حاشیه جنگل ها و بی احتیاطی در خاموش کردن آتش در جنگل و در برخی موارد نیز با سوء نیت و به قصد تصرف اراضی ملی بوده است.

    معتدی تصریح کرد: در حال حاضر وزش باد گرم در منطقه وجود ندارد و تمامی آتش سوزی ها نیز توسط نیروهای اطفای حریق و یگان منابع طبیعی شهرستان خاموش و از گسترش دامنه آنها جلوگیری بعمل آمده است.

    وی اظهار داشت: این آتش سوزی ها در شهرستان لاهیجان خسارت مالی برای افراد در برنداشته است.

    معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان رودسر نیز اعلام کرد: بر اثر آتش سوزی های اخیر بیش از ۳۶۰میلیارد ریال به جنگل ها، عرصه های کشاورزی و واحدهای مسکونی شهرستان رودسر خسارت وارد شده است.

    استان گیلان ۵۶۴ هزار هکتار جنگل و حدود ۲۲۴ هزار هکتار مرتع دارد که حدود ۱۰هزارهکتار آن در شهرستان لاهیجان قرار دارند.

    هرساله در فصل وزش بادهای موسمی پاییزی، بخش هایی از جنگل های گیلان دچار آتش سوزی می شوند که عمده این آتش سوزی ها سطحی است.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=53052

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *