×

بارش باران، برف و کاهش محسوس دما در گیلان از عصر فردا

  • کد نوشته: 28092
  • ۱۳۹۶-۱۱-۰۵
  • 115 بازدید
  • ۰
  • سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان از بارش باران، برف، کاهش محسوس دما و وزش باد (شدید) در استان از عصر فردا (جمعه) خبر داد. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم مازیار غلامی عصر پنجشنبه بیان کرد: نقشه های هواشناسی بیانگر تقویت هوای سرد و بارشی از عصر جمعه تا […]

    بارش باران، برف و کاهش محسوس دما در گیلان از عصر فردا
  • سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان از بارش باران، برف، کاهش محسوس دما و وزش باد (شدید) در استان از عصر فردا (جمعه) خبر داد.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم مازیار غلامی عصر پنجشنبه بیان کرد: نقشه های هواشناسی بیانگر تقویت هوای سرد و بارشی از عصر جمعه تا صبح دوشنبه در منطقه است که بر این اساس با توجه به تشدید بارندگی طی جمعه عصر تا یکشنبه، احتمال آبگرفتگی و بالاآمدن رودخانه ها وجود دارد.

    وی ادامه داد: بارش برف در مناطق کوهستانی از امروز بصورت برف پیش بینی می شود و در نواحی جلگه ای از شنبه شب تا صبح دوشنبه شرایط برای بارش مخلوط برف و باران و بتدریج بارش برف مهیاست.

    به گفته غلامی، بارش برف و باران از یکشنبه غروب کاهش می یابد و در نواحی غربی استان قطع بارندگی و کاهش ابر خواهیم داشت اما در نواحی مرکزی و شرقی شاهد تداوم بارش ولی با شدتی کمتر خواهیم بود و بتدریج از دوشنبه، این توده هوا از شرق استان خارج می شود.

    وی توصیه کرد از تردد و سفرهای غیرضروری اجتناب شود چراکه احتمال اختلال در تردد جاده ای وجود دارد و به رانندگانی که قصد عبور از محورهای کوهستانی استان را دارند، توصیه کرد تجهیزات زمستانه، آذوقه و لباس گرم همراه داشته باشند.

    غلامی آسمان امروز گیلان را ابری و مه آلود، بعضی ساعت ها بارندگی و وزش باد، ارتفاعات بارش برف، در دامنه های جنوبی نیمه ابری، بتدریج ابری و بارندگی پراکنده عنوان و برای فردا نیز آسمان استان را ابری و مه آلود، بارندگی متناوب و وزش باد (اواخر وقت بعضی نقاط شدید) ، در ارتفاعات و دامنه ها بارش برف پیش بینی کرد.

    وی گفت: بیشینه دمای گیلان طی شبانه روز گذشته با ۲۰ درجه مربوط به رودبار و کمینه دما با صفر درجه مربوط به جیرنده و دیلمان ثبت شده است.

    سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان بیشینه و کمینه دمای رشت طی شبانه روز گذشته را نیز به ترتیب ۱۱ و هفت درجه ذکر کرد/ایرنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=28092

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *