×

بارندگی و وزش باد شدید در گیلان از فردا آغاز می شود

  • کد نوشته: 40000
  • ۱۳۹۷-۰۹-۲۵
  • 157 بازدید
  • ۰
  • سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان از آغاز بارندگی و وزش باد شدید در استان از فردا (دوشنبه) خبر داد. به گزارش گیل و دیلم به نقل از ایرنا مازیار غلامی روز یکشنبه بیان داشت: نقشه های هواشناسی نشان دهنده نفوذ تدریجی توده هوای سرد و بارشی از فردا به منطقه […]

    بارندگی و وزش باد شدید در گیلان از فردا آغاز می شود
  • سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان از آغاز بارندگی و وزش باد شدید در استان از فردا (دوشنبه) خبر داد.

    به گزارش گیل و دیلم به نقل از ایرنا مازیار غلامی روز یکشنبه بیان داشت: نقشه های هواشناسی نشان دهنده نفوذ تدریجی توده هوای سرد و بارشی از فردا به منطقه است و با توجه به تقویت این موج هوای ناپایدار، طی دوشنبه عصر و شب و نیز سه شنبه، بارندگی و وزش باد در بعضی نقاط بویژه نواحی مرکزی و غربی استان پیش بینی شده و آبگرفتگی و بالاآمدن سطح آب رودخانه ها و مسیل ها دور از انتظار نیست.
    وی ادامه داد: طی این مدت کاهش چهار تا هشت درجه ای دما در استان مورد انتظار است و بارش برف در ارتفاعات بالاتر از یک هزار و ۵۰۰ متر ، پیش بینی می شود.
    وی توصیه کرد که از استقرار در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها خودداری و بخش های مختلف کشاورزی نظیر دامداری ها ، پرورش دهندگان ماهی، گلخانه داران، باغداران و … تمهیدات لازم را بیاندیشند.
    غلامی از رانندگانی که قصد تردد از محورهای کوهستانی و گردنه های برف گیر را دارند نیز خواست زنجیرچرخ و تجهیزات زمستانه به همراه داشته باشند.
    سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان آسمان امروز را کمی ابری تا نیمه ابری، طی عصر و شب افزایش ابر، بعضی نقاط بارندگی خفیف عنوان و برای فردا نیز آسمان استان را نیمه ابری تا ابری، بعضی ساعت ها بارندگی و وزش باد بویژه عصر و شب پاره ای نقاط شدید پیش بینی کرد.
    وی بیشینه دمای استان طی شبانه روز گذشته را با ۱۶ درجه مربوط به منجیل و کمینه دمای فردا را با چهار درجه مربوط به دیلمان و جیرنده ذکر کرد.
    غلامی گفت: بیشینه دمای امروز رشت ۱۵ درجه و کمینه دمای فردای مرکز استان گیلان نیز ۱۰ درجه خواهد بود.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=40000

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *