×

بارندگی و کاهش دما طی نخستین هفته پاییز در گیلان

  • کد نوشته: 22023
  • ۱۳۹۶-۰۷-۰۱
  • 81 بازدید
  • ۰
  • سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان از افزایش ابر، روند کاهش دما و بارندگی در استان تا پایان هفته جاری خبر داد. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» مازیار غلامی بیان کرد: نقشه های هواشناسی نشان دهنده نفوذ تدریجی توده هوای ناپایدار از امروز به منطقه است که بر این […]

    بارندگی و کاهش دما طی نخستین هفته پاییز در گیلان
  • سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان از افزایش ابر، روند کاهش دما و بارندگی در استان تا پایان هفته جاری خبر داد.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» مازیار غلامی بیان کرد: نقشه های هواشناسی نشان دهنده نفوذ تدریجی توده هوای ناپایدار از امروز به منطقه است که بر این اساس شرایط برای افزایش ابر، روند کاهش دما، بارندگی، وزش باد و نیز احتمال رعدوبرق به تناوب تا پایان هفته مهیاست.

    وی ادامه داد: طی این مدت گاهی بارندگی و وزش باد احتمالا شدید بوده و کاهش دما در استان، چهار تا هشت درجه سلسیوس پیش بینی می شود بنابراین احتمال بالاآمدن سطح آب رودخانه ها و آبگرفتگی دور از انتظار نیست.

    غلامی توصیه کرد که هم استانی ها و هم وطنان از استقرار در حاشیه رودخانه ها خودداری کنند و از بخش های مختلف اجرایی نظیر مدیریت بحران، فرمانداری ها، شهرداری ها، جهادکشاورزی، منابع طبیعی، آب منطقه ای و … خواست با توجه به اطلاعیه صادره، تمهیدات لازم را بیاندیشند.

    وی آسمان امروز گیلان را کمی ابری تا نیمه ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد، بعضی نقاط بارندگی و احتمال رعدو برق عنوان و برای فردا (یکشنبه) نیز آسمان استان را با همین وضعیت پیش بینی کرد.

    سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان افزود: بیشینه دمای استان در شبانه روز گذشته با ۳۵ درجه مربوط به منجیل و کمینه دما با ۱۳ درجه مربوط به دیلمان بوده است.
    غلامی بیشینه و کمینه دمای شهر رشت را نیز طی شبانه روز گذشته به ترتیب ۳۲ و ۲۰ درجه سلسیوس ذکر کرد.

    وی اضافه کرد: طی فردا ارتفاع موج بین ۵۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر، دمای آب ۲۸ درجه سلسیوس و وضعیت برای شنا در اکثر ساعت ها نامناسب خواهد بود/ایرنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=22023

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *