×

بازار تخم مرغ در استان گیلان متعادل است

  • کد نوشته: 27697
  • ۱۳۹۶-۱۰-۲۷
  • 63 بازدید
  • ۰
  • رئیس اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی گیلان اعلام کرد : بازار تخم مرغ استان متعادل است و هیچ گونه کمبودی در بازار شهرستان ها وجود ندارد . به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ،لیلا بذرکار خطیبانی روز چهارشنبه افزود : علاوه بر عرضه وسیع این فرآورده پروتئینی در استان، قیمت آن نیز در […]

    بازار تخم مرغ در استان گیلان متعادل است
  • رئیس اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی گیلان اعلام کرد : بازار تخم مرغ استان متعادل است و هیچ گونه کمبودی در بازار شهرستان ها وجود ندارد .

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ،لیلا بذرکار خطیبانی روز چهارشنبه افزود : علاوه بر عرضه وسیع این فرآورده پروتئینی در استان، قیمت آن نیز در حد متعادل تعریف شده کشوری ( هر شانه بین ۱۲ تا ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان به تناسب اندازه ) قرار دارد و هیچ گونه نگرانی در این زمینه وجود ندارد .

    وی گفت : خوشبختانه بیماری آنفلوآنزای مرغی در گیلان با تدابیر جدی اتخاذ شده، هیچ گونه خسارتی در سال گذشته و امسال نداشت و مرغداری های استان به سبب این بیماری زیان ندیدند .

    بذرکار خطیبانی افزود : در زمان حاضر نیاز تخم مرغ استان ۱ / ۳۰ هزار تن در سال است از این میزان ۴ / ۲۰۵۰ تن از مازاد مزارع مرغ مادر و اجداد و ۶۷۵ تن نیز از تنها واحد تخم گذار صنعتی استان تامین می شود و سایر ماکیان و طیور بومی نیز ۶۶ / ۱۷ هزار تن نیاز استان را برآورده می کنند.

    خطیبانی گفت: سر جمع در سال حدود ۲۰ هزار و ۳۸۷ تن تخم مرغ در استان تولید و حدود ۱۰ هزار تن کسری سالانه آن از استان های همجوار تامین می شود.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=27697

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *