×

بازار فروش هندوانه‌های چاف خوب است

  • کد نوشته: 34093
  • ۱۳۹۷-۰۵-۰۲
  • 91 بازدید
  • ۰
  • مدیرجهاد کشاورزی لنگرود گفت: به دلیل افزایش قیمت این محصول نسبت به سال گذشته، در مجموع هندوانه‌کاران از فروش محصولات خود راضی بودند. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ،محمدباقر قاسم‌پور با بیان اینکه در شهرستان لنگرود ۸۰۰ نفر به تولید هندوانه مشغولند، گفت: هزار هکتار از مساحت این شهرستان زیرکشت هندوانه است و […]

    بازار فروش هندوانه‌های چاف خوب است
  • مدیرجهاد کشاورزی لنگرود گفت: به دلیل افزایش قیمت این محصول نسبت به سال گذشته، در مجموع هندوانه‌کاران از فروش محصولات خود راضی بودند.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ،محمدباقر قاسم‌پور با بیان اینکه در شهرستان لنگرود ۸۰۰ نفر به تولید هندوانه مشغولند، گفت: هزار هکتار از مساحت این شهرستان زیرکشت هندوانه است و به طور میانگین در هر هکتار ۲۰تن هندوانه برداشت می‌شود.

    وی اضافه کرد: امسال گرمای هوا باعث شد که میزان تولید هندوانه در این شهرستان کمتر شود، اما به دلیل افزایش قیمت این محصول نسبت به سال گذشته،در مجموع هندوانه‌کاران از فروش محصولات خود راضی بودند.

    قاسم پور افزود: ظرفیت افزایش تولید هندوانه در این شهرستان وجود دارد و متقاضیان جدید برای اخذ  تسهیلات به بانکهای عامل معرفی می‌شوند.

    مدیر جهاد کشاورزی لنگرود با اشاره به اینکه هندوانه‌های این شهرستان علاوه در بازارهای محلی به صورت عمده به دیگر شهرستانها نیز فروخته می‌شوند، تصریح کرد: روستای چاف از مهمترین مناطق تولید کننده هندوانه در گیلان است.

    به گزارش گیل و دیلم، شهر ساحلی چاف در بخش مرکزی شهرستان لنگرود به دلیل وجود مزارع ساحلی و حاصلخیز، قطب کشت هندوانه در گیلان است.

    کاشت بذرهای هندوانه در هزار هکتار از اراضی شهرستان لنگرود در ماه‌های فروردین و اردیبهشت انجام شده و برداشت محصول آن از تیرماه آغاز و در اواخر مرداد پایان می‌یابد.

    مردمان چاف یکی از زحمتکش ترین مردم در زمینه کشاورزی در منطقه به شمار می آیند.

    منبع: ایسنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=34093

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *