×

بانوان گیلان همواره در عرصه های مختلف پیشگام بودند

  • کد نوشته: 29941
  • ۱۳۹۶-۱۲-۲۱
  • 75 بازدید
  • ۰
  • استاندار گیلان گفت:بانوان گیلان همواره در همه عرصه ها خصوصا در اقتصاد فعال بوده اند و تبلور آن در عرصه کشاورزی است. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ،دکتر مصطفی سالاری در نشست با جمعی از بانوان اظهار کرد:بانوان گیلان همواره در همه عرصه ها خصوصا در اقتصاد فعال بوده اند و تبلور آن در عرصه کشاورزی است،علاوه […]

    بانوان گیلان همواره در عرصه های مختلف پیشگام بودند
  • استاندار گیلان گفت:بانوان گیلان همواره در همه عرصه ها خصوصا در اقتصاد فعال بوده اند و تبلور آن در عرصه کشاورزی است.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ،دکتر مصطفی سالاری در نشست با جمعی از بانوان اظهار کرد:بانوان گیلان همواره در همه عرصه ها خصوصا در اقتصاد فعال بوده اند و تبلور آن در عرصه کشاورزی است،علاوه  بر این در عرصه های سیاسی و اجتماعی و هنری هم نقش آفرین بوده اند.

    استاندر گیلان افزود:بانوان گیلان باید این پیشگامی را حفظ کنند،البته بخشی شامل قوانین حاکمیتی و دولتی است اما آنها با مطالبه گری و انسجام رخ می دهد،وقتی بانوان در قالب تشکل های صنفی فعال باشند،در حوزه های مختلف هم می توانند مطالبات و ایده های خود را بیان کنند که در افزایش سهم آنان در اداره امور کشور موثر خواهد بود.

    وی تصریح کرد:بانوان امروز در عرصه تحصیلات مجال برابری با آقایان دارند،جامعه ای که می خواهد پیشرفت کند باید از ظرفیت نیم دیگر جامعه هم برخوردار شود،تقریبا نصف جمعیت جامعه را بانوان تشکیل می دهند.

    سالاری گفت:بانوان گیلان در عین حال که در شالیزار فعال بودند در عرصه سیاست هم پیشگام بوده اند امروز هم این انتظار می رود که فعالیت هایشان ادامه داشته باشد و ما هم رفع موانع را به عهده داریم تا بانوان بهتر بتوانند از توانمندی های شان برای تاثیرگذاری در جامعه استفاده کنند.

    وی ادامه داد:قرار است هر فرماندار در استان حداقل یه معاون یا بخشدار از بانوان داشته باشد،در دستگاه های اجرایی هم اولویت این است که بانوانی که شرایط مدیریت را دارند در پست های مدیریتی فعالیت داشته باشند.

    استاندار گیلان گفت:در حوزه کسب و کار فعالیت بانوان درخشان بودند ما باید کمک کنیم تا این فعالیت منسجم تر باشد، ما هم آمادگی عرضه محصولات و آموزش و توانمندسازی بانوان را داریم، دولت هم اعتبار و حمایت و تسهیلات را ارائه می دهد.

    وی ادامه داد: امروز بانوان در دهیاری‌ها و شوراها نقش فعالی دارند، البته امیدواریم در مجلس هم از بانوان استان نماینده داشته باشیم. تمایل داریم طی یکسال آینده هم از این بانوان استان فرماندار هم داشته باشیم.

    استاندار گیلان بیان کرد: رشد سهم بانوان در اداره جامعه فقط در بخش مدیریتی نیست، سمن‌ها می‌توانند نقش موثری داشته باشند و علاوه بر این نقش بانوان در بخش خصوصی و فعالیت‌های اجتماعی را نباید نادیده گرفت.

    سالاری افزود: در حوزه ورزشی خصوصا ورزش همگانی هم آمادگی لازم برای حمایت وجود دارد، جلسه‌ای هم با ورزشکاران و قهرمانان برگزار خواهد شد تا از نقطه نظرات آنا نیز بهره مند شویم.

    وی با اشاره به تاکید رئیس جمهور مبنی بر بکارگیری بانوان و جوانان در پست‌های مدیریتی، گفت: بحث مدیریت جوانان و بانوان را با باور مندی در استان پیگیری می‌کنم

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=29941

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *