×

با امضای ۶۰ نماینده مجلس صورت گرفت؛ طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش+ محورها

  • کد نوشته: 39469
  • ۱۳۹۷-۰۹-۱۲
  • 79 بازدید
  • ۰
  • طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش با امضای ۶۰ تن از نمایندگان مجلس شورای اسلای تقدیم هیئت‌رئیسه پارلمان شده است. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ،استیضاح وزیر آموزش و پرورش با امضای ۶۰ تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دستورکار نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است. حسین مقصودی نماینده مردم سبزوار […]

    با امضای ۶۰ نماینده مجلس صورت گرفت؛  طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش+ محورها
  • طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش با امضای ۶۰ تن از نمایندگان مجلس شورای اسلای تقدیم هیئت‌رئیسه پارلمان شده است.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ،استیضاح وزیر آموزش و پرورش با امضای ۶۰ تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دستورکار نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است.

    حسین مقصودی نماینده مردم سبزوار ضمن تأیید این خبر، گفت: وزیر آموزش و پرورش توجهی به سند چشم‌انداز آموزش و پرورش ندارد که این، یکی از مهم‌ترین دلایل استیضاح آقای بطحایی است.

    وی افزود: طرح استیضاح آقای بطحایی تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس شده است.

    متن کامل طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش به شرح زیر است:

    ریاست محترم مجلس شورای اسلامی و هیئت رئیسه محترم

    سلام علیکم

    احترماً، به اینجانبان جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، طبق اصل ۸۹ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ماده ۲۲۰ آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با توجه به دلایل زیر، درخواست استیضاح وزیر محترم آموزش و پرورش، جناب آقای دکتر بطحایی را داریم، خواهشمند است طبق مواد و اصول قانون اساسی، اقدامات مربوطه را انجام دهید.

    **موارد استیضاح:

    ۱- عدم توجه عملی به سند چشم‌انداز آموزش و پرورش

    ۲- عدم توجه به عملی به امور تربیتی – پرورشی – تربیت بدنی- سلامت در آموزش و پرورش و مدارس

    ۳- عدم توجه عملی به اجرای قانون و نظام هماهنگی

    ۴- تنزل جایگاه مدیران مدارس از نظر منزلت و حقوق و مزایا در دوره وزارت ایشان

    ۵- گران‌تر شدن آموزش و پرورش در دوره وزارت ایشان

    ۶- عدم توجه عملی در رسیدگی به سرانه مدارس کشور، به‌خصوص مناطق محروم و متأسفانه، افزایش جمعیت دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل ویژه در مناطق حاشیه‌شهر – محروم – کارگران در دوره وزارت ایشان

    ۷- افزایش آسیب‌های اجتاعی در مدارس و نبود راهکارهای عملی وزیر برای مقابله با این آسیب‌های جدید

    ۸- عزل و نصب‌های سیاسی – حزبی – باندی – رفاقتی در وزارت آموزش و پرورش و اداره کل‌ها و مدارس ویژه در مناطق محروم و عدم وجه به دانش‌آموزان در بحث تغذیه و….

    ۹- عدم برنامه جدید برای، افزایش حقوق، مزایای رفاهی، معیشتی فرهنگیان و تنزل جایگاه و رتبه اجتماعی – اقتصادی معلمان در دوره وزارت ایشان

    ۱۰- کاهش دانش‌آموزان در خوابگاه‌های دانش‌آموزی ویژه در مناطق محروم و عدم توجه به دانش‌آموزان در بحث تغذیه و دیگر امکانات مورد نیاز دانش‌آموزان

    ۱۱- عدم پویایی و نشاط در بین معلمان و دانش‌آموزان و کاهش انگیزه کاری در بین معلمان و کاهش انگیزه ادامه تحصیل

    ۱۲- عدم شایسته‌سالاری و عدم ایجاد رقابت در بحث، انتخاب معلمان خرید خدمت، در مهر سال ۹۷ که باعث نارضایتی شدید در بین جوانان با تحصیلات عالیه، شده و از طرفی بعضاً افراد غیر شایسته و غیر تخصصی و غیر مرتبط و فقط با لابی‌گری وارد بدنه آموزش و پرورش و مدارس شده‌اند.

    ۱۳- عدم مدیریت در سامان‌دهی نیروی انسانی در مدارس

    ۱۴- عدم مدیریت مالی در وزارت آموزش و پرورش

    ۱۵- واگذاری مراکز رفاهی – تربیتی – فرهنگی آموزشی و پرورشی به بخش خصوصی از جمله اردوگاه شهید باهنر و مراکز رفاهی

    ۱۶- عدم نظارت بر مدارس غیر دولتی و وابسته به سازمان‌ها و نهادهای دیگر

    ۱۷- حذف و کاهش مدارس ابتدایی و افزایش تعداد بازماندگان از تحصیل به‌خصوص در مناطق محروم

    ۱۸- عدم توجه به اقتصاد مقاومتی و تولید داخل

    ۱۹- عدم توجه به وضعیت گرمایشی مدارس

    ۲۰- عدم پایبندی به برنامه‌های ارائه شده در زمان اخذ رأی اعتماد

    ۲۱- عدم پذیرش مسئولیت در مورد امکانات مدرسه غرب تهران، استان قزوین و مدرسه شاهد تهران

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=39469

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *