×

با هدف تدوین شاخص‌های ملی سلامت اجتماعی صورت می‌گیرد : برگزاری نخستین اجلاس ملی سلامت اجتماعی در گیلان

  • کد نوشته: 9424
  • ۱۳۹۵-۱۰-۲۸
  • 100 بازدید
  • ۰
  • رئیس دانشگاه پیام نور آستانه‌اشرفیه از برگزاری نخستین اجلاس ملی سلامت اجتماعی با هدف تدوین شاخص‌های ملی سلامت اجتماعی ایران در دانشگاه گیلان خبر داد. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم محمدحسین پسندیده در آستانه‌اشرفیه با اشاره به برگزاری نخستین اجلاس ملی سلامت اجتماعی در گیلان اظهار کرد: تدوین شاخص‌های ملی سلامت اجتماعی ایران […]

    با هدف تدوین شاخص‌های ملی سلامت اجتماعی صورت می‌گیرد : برگزاری نخستین اجلاس ملی سلامت اجتماعی در گیلان
  • رئیس دانشگاه پیام نور آستانه‌اشرفیه از برگزاری نخستین اجلاس ملی سلامت اجتماعی با هدف تدوین شاخص‌های ملی سلامت اجتماعی ایران در دانشگاه گیلان خبر داد.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم محمدحسین پسندیده در آستانه‌اشرفیه با اشاره به برگزاری نخستین اجلاس ملی سلامت اجتماعی در گیلان اظهار کرد: تدوین شاخص‌های ملی سلامت اجتماعی ایران از اهداف همایش مذکور است.

    وی بر زمینه‌یابی و تدوین شاخص‌های سلامت ملی اجتماعی در کشور تأکید کرد و افزود: ارتقای شادکامی سلامت روان و بهره‌وری در سالمندان و معلولان از جمله اهداف برگزاری نخستین اجلاس ملی سلامت اجتماعی است.

    رئیس دانشگاه پیام نور آستانه‌اشرفیه با بیان اینکه اعتقاد داریم سالمندی فعال باید در کشور نهادینه شود، تصریح کرد: فردی که به سن بازنشستگی و سالمندی می‌رسد از رده خارج نیست.

    پسندیده، نهادینه‌سازی و مفهوم‌سازی توسط نخبگان را از اهداف برگزاری نخستین اجلاس ملی سلامت اجتماعی خواند و بیان کرد: از توان ذهنی، تجربی و مدیریتی سالمندان در کشور باید استفاده کنیم.

    وی، ایران را کشوری جوان و روبه توسعه عنوان کرد و گفت: قوای ذهنی بسیاری از نخبگان مانند «ویل‌ دورانت»، «ادیسون» و «گراهام بل» در سن بالا ظهور کرده است.

    رئیس نخستین اجلاس ملی سلامت اجتماعی با تأکید براینکه اعتماد به‌نفس خود را باید احیا کنیم، خاطرنشان کرد: «ویل دورانت» شش جلد از کتاب ۱۰ جلدی خود را پس از ۷۰ سالگی نوشته است.

    پسندیده، خواستار عملیاتی کردن روش‌های علمی در زندگی مردم شد و اظهار کرد: اگر اتفاق مذکور در جامعه بیفتد کشور تبدیل به جامعه‌ای سالم می‌شود.

    وی یادآور شد: زمانی سلامت اجتماعی در زندگی ظهور پیدا می‌کند که شاخص‌های امید به زندگی، شادکامی، بهره‌وری و تلاش‌ها روبه مثبت باشد.

    رئیس دانشگاه پیام نور آستانه‌اشرفیه، پیوند بین نخبگان علمی با بدنه اجتماعی، حاکمیت و قانون‌گذاران را حائز اهمیت خواند و افزود: مثلث مذکور می‌تواند کشور را در فرآیند منطقی زودهنگام به رشد و توسعه برساند به شرط آن‌که خرد جمعی و سلامت اجتماعی را نهادینه کنیم.

    پسندیده با اشاره به متولیان برگزاری نخستین اجلاس ملی سلامت اجتماعی، بیان کرد: وزارت علوم و تحقیقات، وزارت بهداشت و درمان، سازمان بهزیستی، دانشگاه گیلان، دانشگاه علوم پزشکی استان، دانشگاه پیام نور، انجمن علمی بهداشت و سلامت روان، شهرداری رشت، درمانگاه تخصصی روان‌شناسی دیدار و انجمن روان‌شناسی سلامت ایران برگزارکنندگان اجلاس مذکور در گیلان هستند.

    وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود مقاله‌های بسیاری به نخستین اجلاس ملی سلامت اجتماعی ارسال شود و چکیده و اصل مقاله‌های برگزیده در نشریات علمی پژوهشی به چاپ می‌رسد.

    رئیس نخستین اجلاس ملی سلامت اجتماعی با بیان اینکه دانش به طور طبیعی در تمام جهان در گردش و تعامل است، تصریح کرد: ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت ماه سال ۹۶ اجلاس مذکور با نگاه تنوع برگزار می‌شود و این روند در سال‌های آینده ادامه پیدا می‌کند.

    پسندیده متذکر شد: سیاست‌گذاری نخستین اجلاس ملی سلامت اجتماعی طوری طراحی شده که خروجی مقاله‌ها به عنوان راهکار به مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، مرکز پژوهش‌های ریاست جمهوری، وزارتخانه های مربوطه، سازمان تامین اجتماعی، بنیاد مستضعفان و بخش‌هایی که با معلولان سروکار دارند، ارسال و عملیاتی شود.

    وی با تأکید براینکه مردم باید نحوه برخورد با معلولان و سالمندان را یاد بگیرند، خاطرنشان کرد: برخورد فعال و تعامل با سالمندان حائز اهمیت است.

    رئیس دانشگاه پیام نور آستانه‌اشرفیه یادآور شد: تحقیقات نشان داده، سالمندانی که تفکر و نگرش آنها تعاملی است از عمر بیشتر، روحیه بهتر، شادی بیشتر و از دستاوردهای فکری و ذهنی بهتری برخوردارند/فارس

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=9424

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *