×

بخشدار مرکزی سیاهکل خبر داد: امدادرسانی ۱۶ اکیپ به ۱۰۰ روستای بخش مرکزی در جریان برف

  • کد نوشته: 12412
  • ۱۳۹۵-۱۲-۱۰
  • 146 بازدید
  • ۰
  • بخشدار مرکزی سیاهکل گفت: در جریان برف ۱۳ اکیپ فنی و ۳ اکیپ امدادرسانی تحت مدیریت بخشداری مرکزی سیاهکل به امدادرسانی در بیش از یکصد روستای بخش مرکزی مشغول بودند. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» سید زهرا میراعلمی با بیان اینکه در جریان برف ۱۳ اکیپ فنی و ۳ اکیپ امدادرسانی تحت مدیریت […]

    بخشدار مرکزی سیاهکل خبر داد:  امدادرسانی ۱۶ اکیپ به ۱۰۰ روستای بخش مرکزی در جریان برف
  • بخشدار مرکزی سیاهکل گفت: در جریان برف ۱۳ اکیپ فنی و ۳ اکیپ امدادرسانی تحت مدیریت بخشداری مرکزی سیاهکل به امدادرسانی در بیش از یکصد روستای بخش مرکزی مشغول بودند.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» سید زهرا میراعلمی با بیان اینکه در جریان برف ۱۳ اکیپ فنی و ۳ اکیپ امدادرسانی تحت مدیریت بخشداری مرکزی سیاهکل به امدادرسانی در بیش از یکصد روستای بخش مرکزی مشغول بودند، از همکاری فرماندار، معاونت فرمانداری، دهیاران و شوراهای اسلامی تشکر کرد و گفت: در مدیریت بحران استفاده از توان سازمان ها و مردم یک اصل اساسی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

    بخشدار مرکزی سیاهکل افزود: با مشارکت و حضور مردم به همراه نمایندگان آنها در شوراهای شهر و روستا می توان مشکلات و مسائل حوزه های تحت مدیریت را تشریح و گوشزد کرد و در عین حال همکاری مردمی در پیشرفت کارها در زمان بحران لازم خواهد بود.

    وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته این بخشداری در آموزش دهیاران، تصریح کرد: از بدو ورود به بخشداری مرکزی تا کنون چند دوره آموزشی با همکاری شرکت گاز و هلال احمر برگزار گردید و آموزش های لازم در زمان وقوع حوادث غیر مترقبه به دهیاران ارائه شد که منجر به تشکیل تیم بحران روستایی در هر روستا با حضور دهیاران، شوراها و افراد مجرب محلی گردید.

    میراعلمی با اشاره به تشکیل ستاد بحران و آماده باش بودن عوامل اجرایی بخشداری مرکزی، عنوان کرد: از ۲۶ بهمن امسال جلسه مدیریت بحران تشکیل و از دهیاران و شوراها خواسته شد که از ادوات موجود در روستا استفاده کنند و با همکاری ستاد بحران روستا، مدیریت بحران را در ساعات ابتدایی بارش برف لحاظ نمایند.

    این مقام مسئول تسریع روند فعالیت های خدمات رسانی را از اهداف اولیه ستاد مدیریت بحران روستا عنوان و اظهار کرد: با کمک و تلاش تعاونی دهیاران و شرکت های خصوصی و مجهز نمودن نانوایی ها به موتور برق توسط تیم های مدیریت بحران روستایی توانستیم خدمات رسانی به اهالی شریف حوزه بخش مرکزی را تداوم بخشیم.

    بخشدار مرکزی سیاهکل با بیان اینکه لغو مرخصی کلیه دهیاران، استفاده نمودن از ادوات سنگین موجود در روستا و کنترل تهیه آرد، نفت و گازوئیل از جمله موارد تاکید شده به دهیاران و شوراها جهت عبور از بحران بود، خاطرنشان کرد: در این راستا باید از همکاری صادقانه مردم شریف روستاهای بخش مرکزی صمیمانه قدردانی و تشکر ویژه داشته باشم. در بعضی از روستاها با توجه به مشکلات در روزهای نخست با کمک اهالی این اقدامات و خدمات صورت گرفته، سرعت بیشتری به خود گرفت.

    میراعلمی با بیان اینکه بارش برف نزدیک به یک متر و در بعضی از مناطق بیش از یک متر همراه با برودت هوا و وزش باد شدید گزارش شد، گفت: با وجود سرما و یخبندان شدید همکاران ما با حضور موثر، به موقع و شبانه روزی و ایثار گرانه امداد رسانی به روستاهای بخش مرکزی را انجام دادند؛ در حالی که با کمبود امکانات و ماشین آلات برفروبی در حوزه بخش مرکزی مواجه بودیم.

    وی متذکر شد: رسانه ها می توانند در زمان بحران جدیدترین اخبار مربوط به وقایع اتفاق افتاده را در اختیار مردم قرار دهند و هم می توانند مردم را به انجام اقدامات مثبت تشویق کنند و زمینه را برای حفظ آرامش آنها فراهم کنند، اما با توجه به گستردگی بخش مرکزی سیاهکل اولویت نخست بنده و همکارانم، خدمات رسانی به اهالی شریف روستاها از زمان آغاز بارش شدید برف بود که با کمترین توقف صورت گرفت.

    بخشدار مرکزی سیاهکل توجه بیشتر سازمان های مردم نهاد به خدمات رسانی به اهالی شریف روستاها در زمان بروز بحرانها را مورد انتظار دانست و از آمادگی این بخشداری جهت همکاری بیشتر با این سازمان ها در جهت رفاه و آسایش بیشتر مردم خبر داد و اظهار امیدواری کرد که این تعامل در آینده نیز تداوم داشته باشد.

    میراعلمی از زحمات شبانه روزی فرماندار، معاونت فرماندار، دهیاران، شوراهای اسلامی، مدیریت و پرسنل راهداری و حمل و نقل جاده ای، مدیریت و پرسنل اداره برق، مدیریت و پرسنل شرکت گاز، مدیریت و پرسنل آبفار، مدیریت و پرسنل هلال احمر، مدیریت و پرسنل شبکه بهداشت و درمان و سایر دستگاه های اجرایی شهرستان که با تلاش شبانه روزی در این خدمات رسانی بخشداری مرکزی سیاهکل را یاری نمودند، تشکر کرد.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=12412

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *