×

بخشدار چابکسر: گلایه مردم چابکسر ازحضور سگ های ولگرد/حساسیتی برای جمع آوری نیست

  • کد نوشته: 34099
  • ۱۳۹۷-۰۵-۰۲
  • 185 بازدید
  • ۰
  • بخشدار چابکسر با اشاره به گلایه مردم و گردشگران در زمینه جولان سگ های ولگرد در این منطقه از نبود حساسیت برای جمع آوری سگ های ولگرد وجود ندارد. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم، جولان سگ های ولگرد در سطح خیابان ها، کوچه ها و معابر یکی از مشکلات اصلی و عمده بهداشتی کشور […]

    بخشدار چابکسر: گلایه مردم چابکسر ازحضور سگ های ولگرد/حساسیتی برای جمع آوری نیست
  • بخشدار چابکسر با اشاره به گلایه مردم و گردشگران در زمینه جولان سگ های ولگرد در این منطقه از نبود حساسیت برای جمع آوری سگ های ولگرد وجود ندارد.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم، جولان سگ های ولگرد در سطح خیابان ها، کوچه ها و معابر یکی از مشکلات اصلی و عمده بهداشتی کشور که در سال های اخیر به صورت یک معضل، منابع انسانی و مالی کشور را درگیر خود کرده است. در این میان این موضوع هر از چندگاهی به صورت یک بحران جدی در استان ها و شهرها و در قالب بیماری های نوپدید نمایان می شود.

    هرچند با افزایش جمعیت سگ های ولگرد و گلایه مردم از این وضعیت شاهد اقداماتی از سوی سازمان ها و نهادها دولتی و حامی حیوانات برای کنترل جمعیت آنها بوده ایم ولی متاسفانه هنوز در برخی از مناطق و شهرها شاهد حضور سگ های ولگرد در اکثر ساعات شبانه روز در خیابان ها و معابر و افزایش بیماری های که از طریق سگ ها به انسان منتقل می شود، هستیم.

    در بخش چابکسر شهرستان رودسر حضور سگ ها ولگرد به یک معضل جدی تبدیل شده و این وضعیت موجبات گلایه و نارضایتی مردم و گردشگران منطقه را فراهم کرده است. در همین رابطه بخشدار چابکسر در گفتگویی اظهار کرد: متاسفانه حضور سگ های ولگرد در این منطقه سبب شده که مردم و گردشگران از این وضعیت شاکی باشند.

    انوشیروان مباشر امینی با بیان اینکه شهرداری چابکسر در این زمینه اقداماتی انجام داده و زمینی برای نگهداری سگ های ولگرد تهیه کرده است، افزود: البته شهرداری باید درباره محصور کردن زمین مذکور اقدامات لازم را انجام دهد.

    وی همچنین با اشاره به اینکه در این زمینه باید از ظرفیت انجمن ها و سازمان های مردمی نیز بهره گیری شود، گفت: برخی از سازمان های مردم نهاد برای همکاری در این زمینه اعلام آمادگی کرده اند.

    بخشدار چابکسر در ادامه با تأکید براینکه شهرداری ها نباید سازمان های مردم نهاد را نقطه مقابل خود ببینند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه شهرستان رودسر و به ویژه بخش چابکسر با حضور و همکاری سازمان های مردم نهاد در بسیاری از امور اجتماعی پیشرو است و نباید با درگیر کردن این سازمان ها در چرخه بروکراسی اداری آنها را خسته و پشیمان کنیم.

    وی به عدم وجود حساسیت در زمینه جمع آوری و نگهداری سگ های ولگرد در سطح شهرستان رودسر اشاره کرد و یادآورشد: اگر پیگیری سازمان های مردم نهاد در سطح شهرستان نباشد، این موضوع پیگیری نشده و یا در اولویت برنامه های کاری قرار نمی گیرد.

    مباشرامینی ضمن اعلام آمادگی بخشداری برای حمایت از سازمان های مردم نهاد در رابطه با این موضوع، افزود: همه ادارات و نهادهای ذیربط به ویژه شهرداری ها نسبت به جمع آوری سگ های ولگرد حساسیت بیشتری داشته باشند.

    منبع: مهر

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=34099

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *