×

بخش کشاورزی نیاز به تیمار دارد

  • کد نوشته: 14674
  • ۱۳۹۶-۰۱-۱۹
  • 195 بازدید
  • ۰
  • معاون وزیر کشاورزی گفت:بخش کشاورزی همواره نیاز به نوازش و تیمار دارد. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم»،آقایی در گردهمائی معاونین وزیر کشاورزی و مسولین کشاورزی گیلان با نمایندگان استان گفت:بخش کشاورزی به جد مورد حمایت دولت و مجلس است و مشکلات این بخش از دغدغه های مهم کشور محسوب می شود. وی افزود: […]

    بخش کشاورزی نیاز به تیمار دارد
  • معاون وزیر کشاورزی گفت:بخش کشاورزی همواره نیاز به نوازش و تیمار دارد.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم»،آقایی در گردهمائی معاونین وزیر کشاورزی و مسولین کشاورزی گیلان با نمایندگان استان گفت:بخش کشاورزی به جد مورد حمایت دولت و مجلس است و مشکلات این بخش از دغدغه های مهم کشور محسوب می شود.

    وی افزود: همه وظیفه داریم از امکانات موجود نهایت بهره را ببریم تا بخش کشاورزی رو به جلو حرکت کند.

    معاون وزیرجهاد کشاورزی این بخش را موجود زنده ای دانست که که در طول سال دچار آسیب های مختلفی می شود و گفت:همیشه باید بخش کشاورزی را تیمار و نوازش کنیم.

    *با کود کشاورزی قاچاق برخورد می شود

    آقایی با بیان اینکه از سال ۹۴ لایحه خاک به مجلس رفته است و هم اکنون کود به طور ترکیبات روشن تولید می شود، تصریح کرد:در کشور با کود قاچاق برخورد جدی می شود.

    معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به تولید سالانه ۳۰نوع بذر به میزان ۵۰۰تا ۶۰۰هزارتن در کشور خاطر نشان کرد:در برنامه ششم برنامه ریزی های خوبی انجام شده است و بنا داریم طرح انتقال آب لوله با فشار کم در مزارع را در کشور توسعه دهیم.

    در ادامه این جلسه علیرضا شعبان نژاد رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه آینده کشاورزی گیلان بسیار امیدوار کننده است ،گفت:کشاورزان گیلانی علاقمند به فعالیت بیشتر در این بخش هستند.

    وی افزود:هم اکنون استان گیلان از نیروی کشاورزی ماهر و آماده به کار برخوردار است تا تحقق اهداف نظام در این بخش تسریع یابد.

    *سختی کار کشاورزی کاهش می یابد

    شعبان نژاد خاطر نشان کرد:در حال حاضر شخم اول در ۹۰درصد از شالیزارهای گیلان انجام شده است و مهمترین کار امسال ما در گیلان کاهش سختی کار کشاورزان است.

    اسدلله عباسی رییس مجمع نمایندگان گیلان نیز در ادامه این جلسه از راکدی برخی از مراکز تحقیقات محصولات کشاورزی گیلان از جمله فندوق ابراز نگرانی کرد و گفت:باید ظرفیت تولید محصولاتی چون فندق را بالا ببریم تا به کشورهای همسایه نظیر ترکیه اجازه داده نشود، بازار داخلی فندق کشور ما را از آن خود کند.

    وی افزود:در حال حاضر هزینه تولید محصولات کشاورزی در استان زیاد است و باید کاهش یابد.

    *پرورش ماهی در قفس اشتغال را افزایش می دهد

    عباسی ادامه داد:امسال سال تولید اشتغال است و همه می دانیم که پرورش ماهی در قفس می تواند تولید و اشغال را در گیلان بالا ببرد.

    وی گفت:در حال حاضر سرمایه گذاران پرورش ماهی در قفس نگرانی هایی دارند که باید رفع شود.

    رییس مجمع نمایندگان گیلان تصریح کرد:در حفاظت از جنگل های گیلان می توان بسیار بهتر عمل کرد و از زراعت چوب در جهت کاهش آسیب ها به جنگل باید بهره گرفت.

    منبع:ایسنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=14674

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *