×

برای مهار کرونا؛ ادامه ممنوعیت اجرای تور‌های گردشگری در گیلان

  • کد نوشته: 63783
  • ۱۳۹۹-۰۹-۲۶
  • 92 بازدید
  • ۰
  • معاون گردشگری گیلان گفت: به دلیل اوج گیری کرونا در این استان اجرای تمامی تور‌های گردشگری تا اطلاع بعدی ممنوع است. به گزارش گیل و دیلم، حمیدرضا آذرپور، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: به دلیل اوج گیری کرونا در این استان و لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای حفظ سلامتی مردم، از […]

    برای مهار کرونا؛ ادامه ممنوعیت اجرای تور‌های گردشگری در گیلان
  • معاون گردشگری گیلان گفت: به دلیل اوج گیری کرونا در این استان اجرای تمامی تور‌های گردشگری تا اطلاع بعدی ممنوع است.

    به گزارش گیل و دیلم، حمیدرضا آذرپور، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: به دلیل اوج گیری کرونا در این استان و لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای حفظ سلامتی مردم، از نیمه مهر ماه تا اطلاع بعدی اجرای تمامی تور‌های گردشگری و طبیعت گردی برای دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان گردشگری ممنوع شده است.

    او افزود: پس از اعلام محدودیت‌های کرونایی، اغلب دفاتر خدمات مسافری بدون فعالیت هستند و معدود دفاتر فعال تنها در زمینه فروش بلیت اقدام کرده و هرگونه فعالیت تورگردانی در استان تعطیل است.

    معاون گردشگری گیلان اظهار داشت: سامانه ساتگ با همکاری این اداره کل و نیروی انتظامی در راستای طرح ساماندهی تور‌های غیرمجاز و با توجه به افزایش آمار مسافران و تور‌های گردشگری استان گیلان طراحی و اجرایی شده است.

    آذرپور ادامه داد: با اجرای این طرح تمامی تور‌های اجرایی دفاتر خدمات مسافرتی، راهنمایان مجاز کارت‌دار و افراد شرکت کننده در تور در این سامانه توسط کارشناسان این اداره کل تأیید می‌شوند و برای تور‌های گردشگری کد شناسایی صادر می‌شود.

    او تصریح کرد: طرح ساماندهی تور‌های غیرمجاز برای پیشگیری از بروز مشکلات احتمالی در استان اجرایی شده و برای برگزار کننده تور‌های غیرمجاز برخورد قضایی و جریمه‌های نقدی در نظر گرفته می‌شود.

    در استان گیلان ۸۵ دفتر خدمات مسافرتی در استان با بهره گیری از ۴۶۰ راهنمای متخصص گردشگری علاوه بر فراهم کردن شرایطی امن و خدمات تخصصی سفر را برای گردشگران مهیا می‌کنند

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=63783

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *