×

برداشت برگ سبز چای آغاز شد

  • کد نوشته: 15917
  • ۱۳۹۶-۰۲-۱۷
  • 120 بازدید
  • ۰
  • رییس سازمان چای کشور گفت: برداشت برگ سبز چای در باغ های گیلان آغاز شد. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم»،دکتر محمدولی روزبهان گفت:برداشت برگ سبز چای در ۲۵ هزار هکتار از باغ های چای گیلان و مازندران امروز بطور رسمی آغاز شد. وی با بیان اینکه برداشت برگ سبز چای از باغ های […]

    برداشت برگ سبز چای آغاز شد
  • رییس سازمان چای کشور گفت: برداشت برگ سبز چای در باغ های گیلان آغاز شد.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم»،دکتر محمدولی روزبهان گفت:برداشت برگ سبز چای در ۲۵ هزار هکتار از باغ های چای گیلان و مازندران امروز بطور رسمی آغاز شد.

    وی با بیان اینکه برداشت برگ سبز چای از باغ های شمال از اوایل اردبهشت به صورت پراکنده آغاز شده بود افزود:چایکاران گیلان و مازندران تاکنون ۵ هزار و ۷۴۵ تن برگ سبز چای از باغ هایشان چیدند که ۵ هزار و ۷۳۰ تن از آن درجه یک و ۱۴ تن بقیه درجه ۲ بود.

    روزبهان با اشاره به اینکه امسال صاحبان ۱۵۰ کارخانه چایسازی آمادگی خود را برای خرید برگ سبز چای اعلام کردند،خاطر نشان کرد: تاکنون قرارداد خرید برگ سبز چای با ۱۴۰ کارخانه چایسازی منعقد شده است.

    رییس سازمان چای کشور اعلام کرد:مراحل انعقاد قرارداد خرید برگ سبز چای با بقیه کارخانه های چایسازی در حال انجام است.

    محمدولی روزبهان گفت:امسال بهای خرید تضمینی هر کیلو گرم برگ سبز چای درجه یک ۲۶ هزار و ۲۴۲ ریال و درجه دو ۱۴ هزار و ۶۹۵ ریال تعیین شده است./ایسنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=15917

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *