×

برداشت هندوانه چاف در شهرستان لنگرود آغاز شد

  • کد نوشته: 33486
  • ۱۳۹۷-۰۴-۱۷
  • 54 بازدید
  • ۰
  • مدیرجهادکشاورزی شهرستان لنگرود گفت:برداشت هندوانه معروف چاف از یک هزارهکتار اراضی ساحلی این شهرستان آغاز شده است. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ،محمدباقر قاسم پور روز شنبه درگفت و گویی افزود: امسال پیش بینی شده است که ۱۵هزارتن محصول هندوانه به ارزش ۱۵۰میلیارد ریال در اراضی ساحلی شهرستان لنگرود برداشت و به بازار […]

    برداشت هندوانه چاف در شهرستان لنگرود آغاز شد
  • مدیرجهادکشاورزی شهرستان لنگرود گفت:برداشت هندوانه معروف چاف از یک هزارهکتار اراضی ساحلی این شهرستان آغاز شده است.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ،محمدباقر قاسم پور روز شنبه درگفت و گویی افزود: امسال پیش بینی شده است که ۱۵هزارتن محصول هندوانه به ارزش ۱۵۰میلیارد ریال در اراضی ساحلی شهرستان لنگرود برداشت و به بازار عرضه شود.
    وی با اشاره به اینکه ۸۰۰ بهره بردار و کشاورز در این شهرستان به کشت هندوانه اشتغال دارند خاطرنشان کرد:عملکرد محصول هندوانه در این شهرستان ۱۵تن در هکتار است که هم اکنون این محصول در سر باغ به قیمت ۱۰هزار تا ۱۲هزار ریال خرید و فروش می شود .
    وی اظهارداشت: میانگین اراضی کشت هندوانه در شهرستان لنگرود یک هکتار است و این محصول در فروردین و اردیبهشت ماه کشت و برداشت آن هم در نیمه تیر ماه تا مرداد انجام می شود و تمامی این محصول در استان به مصرف می رسد.
    قاسم پور قیمت این محصول را امسال مناسب دانست و گفت: هندوانه چاف در اراضی ساحلی کشت می شود و به دلیل کاهش قیمت آن در سال گذشته ، ۱۶درصد کشت آن در منطقه لنگرود توسط کشاورزان کاهش داشته است.
    منطقه چاف لنگرود قطب تولید هندوانه استان گیلان به شمار می رود که محصول آن شهرت زیادی در این استان دارد که ۶۰درصد مصرف بازار گیلان در داخل استان تولید می شود و علاوه بر چاف لنگرود در آبکنار و کپورچال بندر انزلی ، کیاشهر در آستانه اشرفیه و در بخش لشت نشاء شهرستان رشت نیز هندوانه بصورت انبوه کشت می شود .
    شهرستان لنگرود در ۶۰ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان قرار دارد و بیش از ۱۳۷هزار نفر جمعیت دارد و این شهرستان از سه بخش مرکزی ، کومله و اطاقور و پنج شهر لنگرود، شلمان ، کومله ، اطاقور و چاف و چمخاله تشکیل شده است/ایرنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=33486

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *