×

برداشت چای با رعایت دستورالعمل های بهداشتی آغاز می شود

  • کد نوشته: 56339
  • ۱۳۹۹-۰۲-۰۲
  • 123 بازدید
  • ۰
  • رئیس سازمان چای گفت: برداشت محصول چای باغات شمال با رعایت دستورالعمل های بهداشتی از چند روز آینده آغاز می شود. به گزارش گیل و دیلم ، رئیس سازمان چای کشور امروز در نشست هم اندیشی تولید کنندگان چای که در فرمانداری املش برگزار شد گفت : چایکاران هنگام برداشت چای در باغات چای و فروش […]

    برداشت چای با رعایت دستورالعمل های بهداشتی آغاز می شود
  • رئیس سازمان چای گفت: برداشت محصول چای باغات شمال با رعایت دستورالعمل های بهداشتی از چند روز آینده آغاز می شود.

    به گزارش گیل و دیلم ، رئیس سازمان چای کشور امروز در نشست هم اندیشی تولید کنندگان چای که در فرمانداری املش برگزار شد گفت : چایکاران هنگام برداشت چای در باغات چای و فروش برگ سبز در کارخانه های چایسازی با رعایت فاصله از شیوع بیماری کرونا جلوگیری کنند.

    حبیب جهانساز در ادامه به پرداخت تسلات بهزراعی باغات چای و کارخانه های چایسازی اشاره کرد و افزود: تاکنون ۵۵ میلیارد تومان تسهیلات بین تولید کنندگان چای کشور توزیع که از این مقدار ۲۵ میلیارد تومان به چایکاران و ۳۰ میلیارد تومان هم به کارخانه داران پرداخت شد.

    وی با بیان اینکه به دلیل سرمای شدید هوا و شیوع بیماری کرونا ، کود مورد نیاز چایکاران گیلان و مازندران زمستان پارسال به موقع تهیه و توزیع نشد اضافه کرد : ۷۰ درصد کود شیمیایی مورد نیاز باغداران چای تامین و توزیع شد و ۳۰ درصد باقیمانده نیز در دست تهیه و توزیع است.

    رئیس سازمان چای کشور با اشاره به اینکه پیش بینی می شود برداشت برگ سبز چای هشتم اردیبهشت آغاز شود گفت : تاکنون با ۶۰ مدیر کارخانه چایسازی برای خرید تضمینی برگ سبز چای قرارداد بسته شد.

    حبیب جهانساز افزود: امسال قیمت برگ سبز چای درجه یک ۲۷ و و ۷ دهم درصد و درجه دو ۵۰ درصد در مقایسه با پارسال بیشتر شده است اعلام کرد : قیمت برگ سبز چای درجه یک امسال ۴۶ هزار ریال و درجه دو ۳۳ هزار ریال است.

    رئیس شبکه بهداشت و درمان املش هم گفت : مدیران و صاحبان کارخانه های چایسازی املش همانند صاحبان دیگر مشاغل تا پنجم اردیبهشت فرصت دارند با مراجعه به سامانه وزارت بهداشت و درمان ، کد فعالیت دریافت کنند و کارگران این کارخانه ها نیز فرم خود اظهاری را تکمیل و به کارفرمایان خود تحویل دهند وگرنه ، کارفرمایان باید عواقب ناشی از این  کار را متحمل شوند.

    الهام عاشوری افزود: مدیر کارخانجات چایسازی باید علاوه بر جذب یک کارشناس ناظر حرفه ای به عنوان مشاور بهداشت و رابط بین کارخانه و شبکه بهداشت و درمان ، برای جلوگیری از شیوع کرونا به چایکاران برای تحویل برگ سبز چای به کارخانه های چایسازی نوبت دهند.

    وی اضافه کرد: مکان تولید در کارخانه های چایسازی باید هر روز ضدعفونی و کارگران هنگام ورود و خروج تب سنجی شوند و از تجمع کارگران و چایکاران با فاصله کم در کارخانه جلوگیری شود

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=56339

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *