×

برداشت ۱۲۳ هزار تن برگ سبز چای در شمال کشور

  • کد نوشته: 71210
  • ۱۴۰۰-۰۷-۰۴
  • 142 بازدید
  • ۰
  • رئیس سازمان چای کشور گفت: ۱۲۳ هزار تن برگ سبز چای امسال از باغ‌های استان‌های گیلان و مازندران برداشت شده است. به گزارش گیل و دیلم ، حبیب جهانساز، رئیس سازمان چای با بیان اینکه امسال ۱۲۳ هزار تن برگ سبز چای در شمال کشور برداشت شده است، گفت: پیش بینی می‌شود در صورت مساعد بودن شرایط […]

    برداشت ۱۲۳ هزار تن برگ سبز چای در شمال کشور
  • رئیس سازمان چای کشور گفت: ۱۲۳ هزار تن برگ سبز چای امسال از باغ‌های استان‌های گیلان و مازندران برداشت شده است.

    به گزارش گیل و دیلم ، حبیب جهانساز، رئیس سازمان چای با بیان اینکه امسال ۱۲۳ هزار تن برگ سبز چای در شمال کشور برداشت شده است، گفت: پیش بینی می‌شود در صورت مساعد بودن شرایط اقلیمی ۱۳ تا ۱۵ هزار تن دیگر برگ سبز چای برداشت شود و حداکثر تولید برگ سبز چای به ۱۳۵ هزار تن برسد.

    او به بارش‌های اخیر باران در گیلان و مازندران اشاره کرد و افزود: خوشبختانه کمبود آب برای وضعیت چین چهارم برگ سبز چای بهبود یافته است.

    رئیس سازمان چای اظهار داشت: در چین چهارم عمدتا برگ سبز چای درجه ۲ است و از نظر تثاژ نیز ۱۰ درصد برگ سبز چای مربوط به چین چهارم است.

    جهانساز ادامه داد: تا به امروز ۲۷ هزار و ۶۸۰ تن چای خشک استحصال شده است.

    او ارزش ریالی برگ سبز خریداری شده تا به امروز را ۶۹۹ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تاکنون ۸۵ درصد از مطالبات چایکاران که عمدتا مربوط به چین اول و دوم بوده پرداخت شده است.

    رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه تا ۱۵ شهریور ۱۰۰ درصد قدرالسهم دولت به چایکاران پرداخت‌شده است، تصریح کرد: سهم دولت تا به امروز ۱۷۴ میلیارد تومان بوده که ۱۷۳ میلیارد تومان معادل ۹۹.۵ درصد از مطالبات چایکاران پرداخت شده است.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=71210

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *