×

بررسی بیش از ۷۵ هزار دام در آزمایشگاه مرکزی گیلان

  • کد نوشته: 80912
  • ۱۴۰۱-۰۶-۰۵
  • 65 بازدید
  • ۰
  • از ابتدای امسال تا کنون سلامت ۷۵ هزار دام در آزمایشگاه مرکزی دامپزشکی گیلان برای پیشگیری از انتقال به انسان بررسی شده است. به گزارش گیل و دیلم ، مدیر کل دامپزشکی گیلان گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۷۵ هزار دام در آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی گیلان بررسی شده است تا از بیماری‌های […]

    بررسی بیش از ۷۵ هزار دام در آزمایشگاه مرکزی گیلان
  • از ابتدای امسال تا کنون سلامت ۷۵ هزار دام در آزمایشگاه مرکزی دامپزشکی گیلان برای پیشگیری از انتقال به انسان بررسی شده است.

    به گزارش گیل و دیلم ، مدیر کل دامپزشکی گیلان گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۷۵ هزار دام در آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی گیلان بررسی شده است تا از بیماری‌های دام، به ویژه بیماری‌های مشترک بین دام و انسان پیشگیری شود.

    سهراب عاقبتی با اشاره به اینکه این آزمایشگاه پشتوانه تشخیص اداره کل دامپزشکی استان است، افزود: تشخیص سریع نقش مهمی در سرعت تشخیص و شناسایی عوامل بیماری زا در زمینه بیماری‌های مشترک انسان و دام دارد.

    وی با بیان اینکه کنترل کیفی فراورده‌های خام دامی و نیز پایش عملکرد مراکز تولیدی و بسته بندی نیز در این آزمایشگاه انجام می‌شود، گفت: ۴۰ هزار و ۱۸۱ مورد آزمایش سرولوژی طیور، ۲۵ هزار و ۵۹۵ مورد آزمایش سرولوژی دام، ۳۵۰۰ مورد آزمایش کنترل کیفی شیمی مواد غذایی، ۳۹۸۲ مورد آزمایش کنترل کیفی میکروبی مواد غذایی و فراورده‌های خام دامی، ۴۸۵ مورد کشت میکروبی مرضی، ۵۱۹ مورد آزمون انگل شناسی، ۴۴۳ مورد تشخیص سلولی – مولکولی، ۲ مورد سم شناسی و در مجموع در حدود ۷۵۰۰۰ مورد آزمایش انجام شده است.

    اداره کل دامپزشکی استان گیلان در زمینه تشخیص سریع و پایش بیماری مشترک و خطرناک تب مالت، در بیشتر شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌های تابعه استان، آزمایشگاه فعال و کارشناس آموزش دیده و خبره دارد.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=80912

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *