×

بررسی روند گازرسانی به روستاهای تاریخی گیلان

  • کد نوشته: 15456
  • ۱۳۹۶-۰۲-۰۴
  • 107 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت:صیانت از میراث فرهنگی تلاشی آگاهانه برای حفظ رویدادهای تاریخی،فرهنگی و اجتماعی هر سرزمین است. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم»؛ در راستای اجرای طرح ملی گاز رسانی به مناطق محروم استان و قرار گرفتن برخی روستاهای تاریخی در مسیر اجرای پروژه،نشست بررسی و امکان سنجی عملیات […]

    بررسی روند گازرسانی به روستاهای تاریخی گیلان
  • مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت:صیانت از میراث فرهنگی تلاشی آگاهانه برای حفظ رویدادهای تاریخی،فرهنگی و اجتماعی هر سرزمین است.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم»؛ در راستای اجرای طرح ملی گاز رسانی به مناطق محروم استان و قرار گرفتن برخی روستاهای تاریخی در مسیر اجرای پروژه،نشست بررسی و امکان سنجی عملیات گاز رسانی به روستاهای مذکور در این اداره کل برگزار شد .

    رضا علیزاده در این نشست با اشاره به غنای فرهنگی برخی روستاهای گیلان و قرار گیری محوه های استقراری و گورستانی در این مناطق؛بر لزوم حفظ بافت های تاریخی موجود تاکید کرد و گفت:صیانت از میراث فرهنگی تلاشی آگاهانه برای حفظ رویدادهای تاریخی،فرهنگی و اجتماعی هر سرزمین است.

    وی؛پیشرفت و آبادانی گیلان طی سالهای اخیر را مورد بحث قرار داد و گفت:این پیشرفت و فراهم شدن زیرساختها باید اصولی و با نگاهی کارشناسانه صورت گیرد .

    مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان به پروژه گاز رسانی در برخی نقاط گیلان همچون شهرستان تالش اشاره کرد و گفت:این شهرستان دارای تعدادی از ارزشمندترین آثار تاریخی و سایت های باستانی در سطح استانی و ملی بوده و ۵۲ اثر ثبتی و صدها اثر شناسایی شده و در شرف ثبت را در خود جای داده که با توجه به موقعیت ویژه این محوطه،جلسات متعددی با معاون عمرانی و مدیر عامل شرکت گازرسانی برگزار شد .

    این مسئول با بیان اینکه عملیات گازرسانی در ۳۶ روستای این شهرستان با نظارت مستمر کارشناسان و ناظران باستان شناسی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان بلامانع است، به مجموعه باستانی آق اولر و مریان به وسعت ۴۰۰ هکتار که دارای نظامنامه اجرایی و ۲۵ اثر شاهی ثبتی بخش کوهستانی است اشاره کرد و افزود:این طرح ها برای اجرای طرح گازرسانی نیازمند پاسخ شورای راهبردی این اداره کل می باشدکه این پاسخ پس از ارائه نقشه‌های توپوگرافیک و اجرایی مناطق یاد شده در روزهای آتی اعلام می شود.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=15456

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *