×

مدیرکل هواشناسی گیلان:
برف و باران در گیلان ادامه دارد

  • کد نوشته: 107681
  • ۱۴۰۳-۰۸-۰۵
  • 4 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: از عصر و شب امروز شاهد نفوذ توده هوای بارشی و سرد به منطقه خواهیم بود که بارندگی شدید و برف در ارتفاعات را به دنبال دارد....
    برف و باران در گیلان ادامه دارد
  • به گزارش گیل و دیلم ، محمد دادرس امروز، ۵ آبان ماه در گفت وگویی ، آسمان گیلان را صاف تا قسمتی ابری دانست و اظهار کرد: جیرنده با سه درجه سانتیگراد و لوشان با ۲۳ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرم ترین نقاط استان هستند.

    وی نقشه های هواشناسی را نشان دهنده استقرار جوی غالبا پایدار طی امروز در منطقه دانست و افزود: آسمانی صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما پیش بینی می شود.

    مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور مجدد هشدار سطح نارنجی خبر داد و تصریح کرد: به تدریج از عصر و شب امروز شاهد نفوذ توده هوای بارشی و سرد به منطقه خواهیم بود و شرایط برای ابرناکی و مه آلود شدن هوا و کاهش دما و وزش باد و بارندگی رگباری و شدید و رعد و برق و تگرگ تا اواخر وقت فردا فراهم می شود.

    دادرس با اشاره به کاهش چهار تا هشت درجه ای دما، اضافه کرد: بارش برف در ارتفاعات بالای ۱۵۰۰ متر مورد انتظار است.

    وی با بیان اینکه سامانه هفته گذشته پرفشار و سرد بود، ادامه داد: حداکثر ارتفاع برف به ۱۰۰ سانتیمتر رسید و در ۱۳ ایستگاه بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیمتر باران بارید.

    مدیرکل هواشناسی گیلان، همچنین از احتمال بالا آمدن سطح آب و طغیان رودخانه ها و آبگرفتگی و جاری شدن روان آب و سیلاب و اصابت صاعقه و… خبر داد و گفت: از دوشنبه با برقراری جوی غالبا پایدار، آسمانی صاف تا نیمه ابری همراه با روند افزایش نسبی دما تا پایان هفته مورد انتظار است. همچنین با شکل گیری ناپایداری های موقتی، احتمال افزایش ابر و رگبار و رعد و برق پراکنده وجود دارد

    نویسنده: امید غمخوار

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=107681

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *