×

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان خبر داد:
بهره‌برداری از ۳۲ پروژه صنعتی در گیلان

  • کد نوشته: 98031
  • ۱۴۰۲-۱۱-۱۲
  • 90 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان از بهره‌برداری از ۳۲ پروژه صنعتی در این استان خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها برای یک هزار و ۸۶۷ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.....
    بهره‌برداری از ۳۲ پروژه صنعتی در گیلان
  • به گزارش گیل و دیلم ، تیمور پورحیدری ظهر امرروز در حاشیه بهره‌برداری چند پروژه‌ها در شهرک صنعتی رشت در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: یکی از سه طرح افتتاح شده از واحدهای راکد بوده که توسط سرمایه‌گذار خریداری و به چرخه تولید برگشت.

    وی با بیان اینکه در دهه فجر امسال ۳۲ پروژه صنعتی با اعتبار ۵۷ هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها برای یک هزار و ۸۶۷ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

    مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه از این تعداد ۱۸ پروژه در شهرستان رشت، واقع شده است، تصریح کرد: سه پروژه در بندر انزلی و بقیه در شهرستان‌های فومن، ماسال، سیاهکل، شفت، رضوانشهر، آستانه‌اشرفیه، رودسر و لوشان راه‌اندازی می‌شوند.

    وی با بیان اینکه تا پایان سال، صنایع نو در استان فعال می‌شوند، گفت: هم اکنون پنج طرح ملی با ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در رشت و سایر شهرستان‌ها در دست اجراست و تا پایان سال به انجام رسیده و در سفر رئیس‌جمهوری بهره‌برداری می‌شود.

    پورحیدری با بیان اینکه با آغاز به کار دولت سیزدهم تاکنون ۴۰۰ واحد قابل احیا در استان شناسایی شده است، گفت: تاکنون که ۱۱۵ طرح در حوزه صنعت از محل نهضت احیاء، تسهیلات بانکی و ستاد رفع موانع تولید تا کنون نهایی و احیا شده است.

    وی با بیان اینکه ۱۵۰ واحد نیز با هماهنگی دستگاه‌های مرتبط در دست اجراست، گفت: با استفاده از ظرفیت ستاد تسهیل در کوتاه‌ترین فرصت ممکن این واحدها احیا و به چرخه تولید برگردانده می‌شود .

    وی ادامه داد: پیش‌بینی اشتغال در این واحدها بالغ بر پنج هزار نفر است که حرکتی جهادی و انقلابی در حوزه صنعت خواهد بود .

    مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه به دلیل مشکلات مربوط به تأمین زمین در گیلان در سفر دوم رئیس‌جمهور توسعه شهرک‌های صنعتی را در قالب پیشنهادها به دولت ارائه می‌کنیم، افزود: باتوجه‌به اینکه شرکت رشت الکتریک در مرکز شهر واقع شده و آلایندگی محیط زیستی ندارد بهترین گزینه برای احداث شهرک فناور خواهد بود.

    پورحیدری تصریح کرد: موضوع دوم تعیین تکلیف صنایع پوشش است که ۸۵ هکتار زمین از زمین‌های آن بلااستفاده مانده و در پی آنیم که این هلدینگ تعیین سرنوشت شود و یا در اختیار شرکت شهرک‌های صنعتی برای ایجاد شهرک نساجی استان و خاورمیانه قرار گیرد

    نویسنده: امید غمخوار

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=98031

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *