×

به دستور رییس جمهوری؛ ۱۴طرح گردشگری در گیلان به بهره برداری رسید

  • کد نوشته: 43256
  • ۱۳۹۷-۱۲-۱۶
  • 54 بازدید
  • ۰
  • ۱۴ طرح گردشگری با اعتبار ۳۲ میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان با حضور معاون سازمان میراث فرهنگی کشور در لاهیجان به دستور رییس جمهوری از طریق ویدئوکنفرانس به بهره برداری خواهد رسید. به گزارش گیل و دیلم ،این طرح ها که شامگاه چهارشنبه با حضور دکتر محمد حسن طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور بطور متمرکز در […]

    به دستور رییس جمهوری؛  ۱۴طرح گردشگری در گیلان به بهره برداری رسید
  • ۱۴ طرح گردشگری با اعتبار ۳۲ میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان با حضور معاون سازمان میراث فرهنگی کشور در لاهیجان به دستور رییس جمهوری از طریق ویدئوکنفرانس به بهره برداری خواهد رسید.

    به گزارش گیل و دیلم ،این طرح ها که شامگاه چهارشنبه با حضور دکتر محمد حسن طالبیان معاون میراث فرهنگی کشور بطور متمرکز در لاهیجان افتتاح شد در مجموع ۱۴طرح شامل چهار طرح گردشگری ، یک هتل چهارستاره ، سه واحد بوم گردی و طرح های میراث فرهنگی است به میزان ۳۲میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان با دستور رییس جمهوری بصورت ویدئوکنفرانسی به بهره برداری رسیدند.

    محمد حسن طالبیان معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این مراسم همزمان که در لاهیجان برگزار شد گفت: هم اکنون ۱۸۹پروژه در سطح استان گیلان با حجم کل سرمایه گذاری یک هزار میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در دست ساخت است که از این پروژه ها ۵۷ باب هتل با ۶۵۴میلیارد تومان از حجم کل سرمایه گذاری طرح های گردشگری گیلان را به خود اختصاص داده است.

    وی با بیان این که گیلان دارای دو هزارو ۱۵۷تاسیسات گردشگری است که از این تعداد ۱۳۰باب هتل است یاداور شد: تعداد هتل های موجود تا قبل از دولت یازدهم ۹۸باب بوده که با افتتاح هتل چهارستاره شهرزاد لاهیجان تعداد هتل های گیلان در دولت یازدهم و دوازدهم در این استان به ۳۳باب افزایش یافت. 

    وی افزود:پیش بینی می شود اکثر طرح های گردشگری استان گیلان تا پایان دولت تدبیر و امید به بهره برداری برسند که با بهره برداری از این طرح ها دو هزار و شش طرح به ظرفیت اقامتی گیلان افزوده خواهد شد و کل ظرفیت تخت های استان به ۳۷هزار و ۷۹۸تخت خواهند رسید.

    وی ظرفیت فعلی تخت های اقامتی گیلان را ۲۸هزار و ۷۹۲ تخت عنوان و تصریح کرد: ظرفیت اقامتی گیلان از ۳درصد رشد برخوردار است که برای آن سه هزار و ۱۵۳نفر اشتغال مستقیم پیش بینی شده است.

    طالبیان گفت: هم اکنون ۲۰۰طرح بوم گردی با حجم سرمایه گذاری ۱۸۰میلیارد تومان از سوی بانک های عامل در گیلان پذیرفته شده است و ۳۹طرح بوم گردی به میزان سرمایه گذاری ۲۵میلیارد تومان نیز در سطح استان در دست اجرا است که اکثر آنها در سال ۹۸ به بهره برداری خواهند رسید.

    معاون سازمان میراث فرهنگی کشور اظهارداشت: میانگین ضریب اشغال هتل ها در گیلان ۵۱درصد است و از ابتدای سال تاکنون چهارصد و ۱۹هزار و ۶۱۲گردشگر خارجی وارد گیلان شده اند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۲۱۱ گردشگر بود ۹۸درصد رشد داشته است.

    وی یادآورشد: ۲۰میلیارد تومان به عنوان مصوبات سفر پروژه های میراث فرهنگی استان برای حفاظت ، مرمت ، احیا و ایجاد موزه اختصاص یافته است.

    وی با اشاره به اهمیت و تاریخ مردم گیلان تصریح کرد: کاوش های باستان شناسی صورت گرفته درغار دربند رودبار در سال های اخیر و آزمایش های سال یابی بر روی فسیل های بدست آمده نشان می دهد که قدیمی ترین آثار سکونت انسان در ایران مربوط به ۲۳۰هزار سال پیش در دوره پارینه سنگی قدیم مربوط به استان گیلان است .

    وی خاطرنشان کرد: تنوع آثار فرهنگی و معماری گیلان از روستا تا عناصر مهم شهرسازی نیز این استان را منحصر به فرد ساخته است بطوری که تاکنون حدود سه هزار اثر و محوطه تاریخی و فرهنگی در این استان شناسایی شده است ضمن اینکه تنوع صنایع دستی و خوراک و میراث ماکول هم به اهمیت آن افزوده است.

    معاون میراث فرهنگی کشور گفت: در دهه مبارکه فجر امسال هم ۵۲۷طرح درحوزه میراث فرهنگی ،صنایع دستی ،گردشگری با حجم کل سرمایه گذاری یک هزار و ۶۰۰میلیارد تومان درسطح کشور بصورت متمرکز افتتاح و به بهره برداری رسید.

    وی افزود: با بهره برداری از این طرح ها تعداد پنج هزار و ۵۶۲فرصت شغلی ایجاد ، شش هزار و ۸۹۰ طرح و دو هزار و ۸۱۹ اتاق به ظرفیت های فضاهای اقامتی کشور افزوده شد.

    وی یادآورشد: با افتتاح این پروژه ها و ۷۸۱پروژه قبلی از ابتدای دولت دوازدهم تاکنون حدود یکهزار و ۴۰۸ طرح با حجم کل سرمایه گذاری شش هزار و یکصد میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است.

    مراسم ویدئو کنفرانس در خصوص افتتاح طرح های سازمان میراث فرهنگی در گیلان همزمان با مراسم افتتاح هتل شهرزاد لاهیجان در این هتل برگزار شد.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=43256

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *