×

به دلیل ترمیم لوله های فرسوده؛ آب ۱۱ هزار مشترک روستایی لاهیجان قطع شد

  • کد نوشته: 40519
  • ۱۳۹۷-۱۰-۱۰
  • 80 بازدید
  • ۰
  • مدیر آب و فاضلاب روستایی لاهیجان گفت: به دلیل ترمیم و بازسازی لوله های اصلی آبرسانی روستایی ، آب شرب بهداشتی ۱۱هزار مشترک روستایی در شهرستان قطع شده است. به گزارش گیل و دیلم ،بهارک مهدی پور روز دوشنبه در گفت و گویی افزود: این قطعی آب بدلیل شکستگی یکی از لوله های خطوط اصلی […]

    به دلیل ترمیم لوله های فرسوده؛  آب ۱۱ هزار مشترک روستایی لاهیجان قطع شد
  • مدیر آب و فاضلاب روستایی لاهیجان گفت: به دلیل ترمیم و بازسازی لوله های اصلی آبرسانی روستایی ، آب شرب بهداشتی ۱۱هزار مشترک روستایی در شهرستان قطع شده است.

    به گزارش گیل و دیلم ،بهارک مهدی پور روز دوشنبه در گفت و گویی افزود: این قطعی آب بدلیل شکستگی یکی از لوله های خطوط اصلی اتفاق افتاده که توسط گروهی از پیمانکاران استانی در حال ترمیم و بازسازی است.
    وی اظهار داشت: ازساعت هشت صبح امروز برای اصلاح و بازسازی لوله های فرسوده شبکه آب روستایی این شهرستان که از طریق سایت خوش سیرت آستانه اشرفیه صورت می گیرد و بخشی از روستاهای شهرستان های لاهیجان ، لنگرود و آستانه اشرفیه را بر عهده دارد در حال انجام است .
    مهدی پور زمان این بازسازی را حداکثر ۳۰ساعت ذکر و اضافه کرد: آب ۲۶هزار مشترک سه شهرستان از طریق سایت خوش سیرت آستانه اشرفیه تامین می شود که از این تعداد ۱۱هزار مشترک روستایی شامل روستاهای شمالی و بخشی از مرکزی لاهیجان را شامل می شود و به دلیل این بازسازی آب آنها قطع شده است.
    وی تصریح کرد: به سبب رطوبت و شرایط آب و هوایی لوله های شبکه های آبرسانی در این مناطق سریعتر فرسوده می شوند که باید هر چند وقت یکبار ، نسبت به ترمیم این لوله ها اقدام شود و در تابستان یک بار این کار انجام شد ولی چون زمستان فصل کم مصرفی تری است، این کار به زمستان موکول شد.
    لاهیجان ۲۷هزار مشترک روستایی در بخش های مرکزی و رودبنه دارد که آب شرب روستاهای شمالی از طریق حفر چاه های عمیق در بستر رودخانه سفیدرود و بخشی مرکزی نیز از طریق چشمه ها و کمک گرفتن از آب شهری و تصفیه خانه سنگر تامین می شود.
    شاخص بهره مندی روستاییان لاهیجان از آب شرب بهداشتی، بیش از ۸۶ درصد است و از ۱۸۱ روستای شهرستان، ۲۰ روستا هنوز فاقد آب شرب بهداشتی هستند.
    لاهیجان با دو بخش مرکزی و رودبنه، در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=40519

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *