×

به پاکیزگی و نظافت طبیعت لطمه نزنیم

  • کد نوشته: 30413
  • ۱۳۹۷-۰۱-۱۳
  • 133 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با دعوت از عموم مردم استان و گردشگران به اینکه طبیعت را مانند خانه خود بدانند، از آنان خواست بکوشند در ۱۳ فروردین، به پاکیزگی و نظافت طبیعت لطمه وارد نشود. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ،محسن یوسف پور روز دوشنبه بیان کرد: روز طبیعت روزی است […]

    به پاکیزگی و نظافت طبیعت لطمه نزنیم
  • مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با دعوت از عموم مردم استان و گردشگران به اینکه طبیعت را مانند خانه خود بدانند، از آنان خواست بکوشند در ۱۳ فروردین، به پاکیزگی و نظافت طبیعت لطمه وارد نشود.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ،محسن یوسف پور روز دوشنبه بیان کرد: روز طبیعت روزی است که باید در کنار بهره مندی از طبیعت زیبا و بکر، تلاش کنیم به پاکیزگی و نظافت آن لطمه نزنیم و به همه نشان دهیم که روز طبیعت، تنها یک شعار نیست بلکه نشانه فرهنگ عمیق و دیرینه مردمان متمدنی است که علاقه دارند طی سالیان متمادی، از این نعمت خدادادی بهره مند شوند.
    وی افزود: یکی از فرهنگ های غنی ایرانی به پایان رساندن تعطیلات نوروزی باگذراندن اوقات درطبیعت و پاسداشت مواهب خدادادی است و امیدواریم هموطنان پس از استفاده از مواهب طبیعت و هنگام بازگشت از عرصه های طبیعی، مراقب باشند تا آثار تخریبی مانند زباله یا صدمه به جنگل ها و مراتع را ازخود بر جا نگذارند.
    مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان به نقش اساسی مردم در حفظ و حراست از منابع طبیعی اشاره و خاطرنشان کرد: مشارکت مردم در امر حفاظت از عرصه های منابع طبیعی بسیار مهم است و مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف، تصرف و آتش سوزی در جنگل ها و مراتع، مراتب را در سریع ترین زمان ممکن از طریق شماره امداد جنگل و مرتع و سامانه ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی گزارش کنند.
    از مجموع اراضی ملی گیلان، ۵۶۵ هزار هکتار اراضی جنگلی ، ۲۴۵ هزار هکتار اراضی مرتعی، ۲۸۸ هزار هکتار اراضی ملی جلگه ای و ۱۱ هزار هکتار اراضی ساحلی مستحدث است/ایرنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=30413

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *