×

بیانیه جمعی از حقوقدانان حامی دکتر پزشکیان در گیلان پیرامون تغییر در ارکان شعبات اخذ رأی در استان

  • کد نوشته: 103708
  • ۱۴۰۳-۰۴-۱۲
  • 21 بازدید
  • ۰
  • جمعی از حقوقدانان حامی دکتر پزشکیان در گیلان، در اعتراض به تغییر در ارکان شعبات اخذ رأی بیانیه‌ای  با عنوان «مشارکت حداکثری = رعایت بی طرفی» صادر کردند.....
    بیانیه جمعی از حقوقدانان حامی دکتر پزشکیان در گیلان پیرامون تغییر در ارکان شعبات اخذ رأی در استان
  • به گزارش گیل و دیلم ، متن این بیانیه بدین شرح است:

    «مشارکت حداکثری = رعایت بی طرفی»

    گر کار فلک به عدل سنجیده بُدی
    احوال فلک جمله پسندیده بدی
    ور عدل بدی به کارها در گردون
    کی خاطر اهل فضل رنجیده بدی؟

    با اهدای درود و احترام

    متعاقب دو مرحله‌ای شدن انتخابات ریاست جمهوری و رقابت نهایی دو کاندید (آقایان مسعود پزشکیان و سعید جلیلی) متأسفانه اخبار نگران کننده‌ای از عملکرد بی‌سابقه عوامل اجرائی برگزاری انتخابات از قبیل جابجایی و تغییر اعضای شعبات اخذ رأی و عدم توجه به انتشار مطالب ناپسند توهین‌آمیز علیه یکی از کاندیداها در فضای مجازی توسط ذی‌سمتان شهرستانها به گوش می‌رسد که صرفنظر از  ایجاد یأس و ناامیدی میان عامه مردم موجبات بی‌اعتمادی به عوامل ستاد برگزاری انتخابات را فراهم می‌نماید.

    مطابق مواد متعدد قانون انتخابات ریاست جمهوری و آیین‌نامه‌های آن لازمه برگزاری یک انتخابات سالم و به دور از هرگونه شائبه جانبدارانه این است که حسب قوانین و اصول بنیادین اخلاقی هیچ‌یک از عوامل دخیل در برگزاری هیچگونه جانبداری و حمایت علنی و پنهانی از هیچ‌کدام از کاندیداها نداشته و نهایت سعی خود را بنمایند که آحاد ملت با برخورداری از آزادی اندیشه اقدام به انتخاب کاندید اصلح خویش به عنوان ریاست جمهور بنمایند. تغییر در ارکان شعبات اخذ رأی که مطابق ماده ۴۷ قانون مزبور، پیش از انتخابات توسط هیأت اجرایی انتخابات انتخاب شده و به‌ موجب احکام صادره منصوب می‌شوند، پس از برگزاری دور اول چه ضرورت و توجیهی دارد؟ آیا معتمدین از پیش انتخاب شده در خلال انتخابات دور اول صلاحیت خود را از دست داده‌اند یا جابجایی‌ها به دنبال موج تطمیع و تشویق‌هایی است که در فضای مجازی توسط اشخاص صاحب‌مناصبی پا گرفته است تا جایی که در برخی موارد مطالب ضمن توهین‌آمیر بودن، برای دهیاران و زمامداران روستاها و شهرستانها تهدیدآمیز بوده است! به صراحت بند ماده ۳۳ قانون انتخابات، تهدید و تطمیع در امر انتخابات جرم بوده و ضمانت‌اجرا دارد. جدای از ضمانت‌اجرای حقوقی بر سبیل عدالت و انصاف نخواهد بود که سوء تبلیغات و رفتارهای جانبدرانه اینچنینی علیه یکی از کاندیداها انجام پذیرد و این موضوع اذهان عمومی را دچار تشویش نموده و موجب تکدر خاطر آحاد جامعه و اصحاب خرد شده است.

    بدینوسیله از تمامی مسئولین ذیربط انتظار داشته که از اینگونه اقدامات که یأس و دلسردی در میان عموم ملت  را ایجاد می‌نماید، پیشگیری نموده و موجبات برگزاری انتخاباتی سالم با حضور حداکثری مردم را بیش از پیش فراهم نمایند.

    جمعی از حقوقدانان حامی دکترمسعود پزشکیان

    ۱۱ تیر ۱۴۰۳

    نویسنده: امید غمخوار

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=103708

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *