×

تأکید نمایندگان گیلان به نهایی شدن راه‌آهن رشت – قزوین/باید از واردات بی‌رویه برنج جلوگیری شود

  • کد نوشته: 35712
  • ۱۳۹۷-۰۶-۰۸
  • 72 بازدید
  • ۰
  • در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه گیلان وضعیت تسریع پروژه راه‌آهن گیلان بررسی و ‌به لزوم جلوگیری از واردات برنج و حمایت از کشاورزان تأکید شد. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم، رئیس مجمع نمایندگان گیلان عصر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه گیلان با محوریت پروژه ملی راه‌آهن در سالن غدیر استانداری […]

    تأکید نمایندگان گیلان به نهایی شدن راه‌آهن رشت – قزوین/باید از واردات بی‌رویه برنج جلوگیری شود
  • در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه گیلان وضعیت تسریع پروژه راه‌آهن گیلان بررسی و ‌به لزوم جلوگیری از واردات برنج و حمایت از کشاورزان تأکید شد.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم، رئیس مجمع نمایندگان گیلان عصر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه گیلان با محوریت پروژه ملی راه‌آهن در سالن غدیر استانداری اظهار کرد: پروژه‌های زیرساختی در گیلان ازجمله راه‌آهن جز پروژه‌های است که در چند دولت دنبال شده و‌‌ این تلاش‌ها در دولت کنونی سرعت بیشتری پیداکرده است.

    جبار کوچکی نژاد با بیان اینکه بهتر است زمان بهره‌برداری از پروژه راه‌آهن اعلام نشود افزود: باید پروژه راه‌آهن گیلان پس از تکمیل ازجمله اتصال آن به شهر رشت و نهایی شدن اعلام شود.

    وی با اشاره به زیرساخت‌های مستهلک راه‌های برون‌شهری گیلان افزود: راه‌هایی ازجمله فومن – رضوانشهر و رشت – خاجکین برای تردد بسیار نامناسب است که باید احداث و بازسازی آن در دستور کار وزارت راه باشد.

    نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به راه‌های فرسوده در گیلان اظهار کرد: بیش از دو هزار میلیارد تومان متولیان راه به پیمانکاران بدهکار هستند و ادامه کار نمی‌دهند.

    محمود شکری با بیان اینکه باید از طریق تبصره پنج مطالبات پیمانکاران پرداخت شود افزود: مطالبات پیمانکاران تا حدودی پرداخت‌شده اما کافی نیست.

    عضو مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به پروژه فاضلاب شهری تالش گفت: این پروژه ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تنها سالی ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار دارد.

    وی افزود: روند بودجه‌ریزی فاضلاب تالش بیش از یک‌صد سال با این روند نیاز به بودجه و اعتبار دارد.

    شکری با اشاره به راه‌آهن رشت آستارا بیان کرد: این پروژه می‌تواند برای کشور درآمد ارزی داشته باشد و نیازمند حمایت بیشتر است.

    نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه افتتاح راه‌آهن وعده نوروز بوده اظهار کرد: راه‌آهن آستارا تعیین تکلیف شده اما اتصال آن به قائم‌شهر با توجه به سهم ۱۵ درصد از منابع صندوق باید تخصیص پیدا کند.

    مهرداد بائوج لاهوتی با اشاره به هشت کیلومتر باقی‌مانده آزادراه رشت قزوین افزود: به‌عنوان گیلانی خجالت می‌کشیم مسافران و گردشگران پشت ریل بمانند.

    وی با اشاره به معضل پسماند در گیلان بیان کرد: شرایط پسماند در گیلان با سایر استان‌های کشور بسیار متفاوت است و در قانون بودجه یک هزار میلیارد تومان برای پسماند تخصیص پیداکرده است.

    عضو مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به طرح‌های دریا محور استاندار تصریح کرد: طی ماه‌های اخیر سه نفر از هم‌وطنان ما در دریا لنگرود غرق‌شده‌اند و‌ انتظار داریم با نگاه مناسب نسبت به ایجاد سازمان متولی دریا اقدام شود.

    لاهوتی با اشاره به وضعیت برنج در گیلان گفت: در چهار ماه اخیر حدود چهارصد هزار تن واردشده اما باید راهکاری ایجاد کرد تا ورود برنج به کشور گرفته شود.

    نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به نزدیکی انزلی به روسیه و حائز اهمیت بودن آن اظهار کرد: نرسیدن راه‌آهن به انزلی تنها گول زدن خودمان است و معاون وزیر نیز هر هفته گیلان است و فقط حق مأموریت می‌گیرد.

    حسن خسته بند افزود: باید وزارت راه تصمیم خود را بگیرد که آیا راه‌آهن گیلان به انزلی خواهد رسید یا خیر چون عدم اتصال راه‌آهن به انزلی این خط ریلی را ناقص می‌کند.

    وی با اشاره به اینکه بیش از یک‌صد میلیارد تومان برای فاضلاب انزلی اختصاص‌یافته گفت: انزلی دومین شهر پرجمعیت گیلان پس از رشت است که گردشگران زیادی دارد و تمام فاضلاب آن به تالاب می‌ریزد.

    عضو مجمع نمایندگان گیلان از معاون رئیس‌جمهور خواست تا اعتبار بسیار کم ناجیان غریق را نیز افزایش دهند تا بیش‌ازپیش ناجیان بی‌اعتبار و بی‌پول نباشند.

    نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به قول‌های داده‌شده نوبخت در شهرستان شفت اظهار کرد: راه ملاسرا شفت قرار است هفت میلیارد تومان اعتبار تخصیص پیدا کند و دستور فرمایید تا اعتبار آن تسریع پیدا کند.

    حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدمهدی افتخاری با اشاره به محرومیت‌های شهرستان شفت افزود: شفت تنها شهرستان از گیلان است که سیستم فاضلاب شهری ندارد.

    وی با اشاره به پل‌های ناقص در فومن و شفت گفت: پل ورودی فومن در حال تخریب بود که دادستان نظر معاون وزیر را برگرداند و وضعیت پل شفت نیز تا معلوم نیست.

    عضو مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به سد لاسک و لغو دوباره آن بیان کرد: این سد به اذعان کارشناسان هیچ ضرری برای تالاب انزلی ندارد.

    افتخاری با اشاره به راه شفت زنجان افزود: اتصال مردم زنجان به این راه ییلاقی یک آرزو است و برای مردم شفت نیز منفعت دارد.

    وی با اشاره به پل کلفت در فومن خاطرنشان کرد: این پل در معرض تخریب کامل قرار دارد و با تخریب آن راه مواصلاتی بیش از ۱۰ روستا قطع می‌شود.

    استاندار گیلان نیز با اشاره به پروژه راه‌آهن و نهایی شدن بخش‌های آن اظهار کرد: بخش‌های از این پروژه در کشور نمونه ندارد و ایجاد مشکل در برخی از بخش‌های این پروژه طبیعی بود.

    مصطفی سالاری با بیان اینکه تشکیل راه‌آهن شمال دو در گیلان ایجاد و مدیرکل آن نیز منصوب می‌شود افزود: در پی ساختمان برای استقرار این اداره کل در گیلان هستیم.

    وی با اشاره به هشت کیلومتر باقی‌مانده آزادراه گفت: پروژه آزادراه باقی‌مانده هزینه‌برترین بخش از آزادراه است و افتتاح آن ممکن است زمان‌بر باشد.

    نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به برنج و لزوم حمایت از تولیدکنندگان بیان کرد: اگر جلوی واردات برنج گرفته شود انتظار افزایش قیمت برنج به ۱۲ هزار تومان ممکن است.

    سالاری با بیان اینکه تخصیص ارز دولتی نباید موجب ضرر تولیدکنندگان و کشاورزان شوند افزود: در تلاشیم تا با برنامه‌ریزی صحیح کشاورزان از ذینفعان اصلی باشند

    منبع: فارس

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=35712

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *