×

تخریب مجتمع گردشگری غیر مجاز در بستر تالاب امیرکلایه با دستور رئیس دادگستری گیلان

  • کد نوشته: 78509
  • ۱۴۰۱-۰۳-۱۶
  • 202 بازدید
  • ۰
  • رئیس کل دادگستری استان گیلان به همراه تعدادی از مدیران اجرایی از تالاب امیر کلایه و منطقه بارکو سرای رودبنه بازدید کرد و ضمن حضور در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم این بخش دستور تخریب ویلایی در بستر تالاب امیر کلایه را صادر کرد. به گزارش گیل و دیلم، حجت‌الاسلام حمزه خلیلی رئیس کل […]

    تخریب مجتمع گردشگری غیر مجاز در بستر تالاب امیرکلایه با دستور رئیس دادگستری گیلان
  • رئیس کل دادگستری استان گیلان به همراه تعدادی از مدیران اجرایی از تالاب امیر کلایه و منطقه بارکو سرای رودبنه بازدید کرد و ضمن حضور در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم این بخش دستور تخریب ویلایی در بستر تالاب امیر کلایه را صادر کرد.

    به گزارش گیل و دیلم، حجت‌الاسلام حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان به همراه تعدادی از مدیران اجرایی از تالاب امیر کلایه و منطقه بارکو سرای رودبنه بازدید کرد و در نشست شورای مدیریت پیشگیری از وقوع جرم این بخش حضور یافت.

    حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان با تسلیت ایام ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی اظهار داشت: به فرموده حضرت امام «عالم محضر خداست» لذا وقتی انسان در محضر خدا باشد نباید بجز ذات مقدس او چیزی را ببیند.

    وی توجه به مشکلات و دردهای مردم را یکی از نشانه های وارستگی انسان برشمرد و افزود: کسی که درد مردم را نداشته باشد وابسته به دنیا و نفس خویش است.

    رییس شورای قضایی استان نظام جمهوری اسلامی را نظامی مردمی و بر پایه مشارکت مردم عنوان نمود و گفت: اگر کارشناسان و متخصصان تشخیص دهند که دامنه طرح هادی باید وسیع تر و یا تنگ تر شود مطمئن باشید دولت بر مبنای همین آراء و نظرات کارشناسی عمل خواهد کرد.

    وی با بیان اینکه در یک دولت علوی هدف و مقصود، همگانی کردن عدالت است تصریح کرد: در عدالت عمومی باید مصالح همه مردم چه آن ها که به حاکمیت نزدیک ترند و چه آن ها که دور ترند در نظر گرفته شود.

    این مقام ارشد قضایی با تاکید بر توسعه متوازن اذعان داشت: سفرهای استانی دولت در راستای برقراری توسعه‌ی متوازن در همه بخش های استان هاست زیرا اگر امکانات متوازن نباشد هیچ انگیزه ای برای روستاییان جهت ماندن و عدم مهاجرت به شهرها باقی نمی ماند.

    رییس کل دادگستری گیلان با تاکید بر إلمان سازی متناسب با بافت شهری و روستایی هر منطقه اظهار داشت: یکی از وظایف شهرداری ها نصب إلمان ها و نماد هایی است که با سنت، فطرت و طبیعت هر منطقه سازگاری داشته باشد.

    وی در پایان دستور احداث مجتمع شورای حل اختلاف در روستای ناصر کیاده بخش رودبنه را صادر کرد.

    احمد آقایی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان نیز با اشاره به بازدید مسئولین قضایی از منطقه بارکو سرا تصریح کرد: این منطقه با وسعت بیش از ۴۰هکتار منبع ذخیره آبی برای روستاییان و محل نگهداری حیوانات در فصل کشاورزی و زیستگاه پرندگان و خزندگان بوده و یکی از جاذبه های طبیعی شرق استان گیلان است که در اقتصاد و معیشت مردم بسیار تاثیر گذار است.

    وی با بیان اینکه در مورد تصرفات غیر قانونی در تالاب امیر کلایه براساس قانون تصمیم گیری خواهد شد گفت: در خصوص ساخت و ساز روستایی نیز بنیاد مسکن براساس تقاضای دستگاه قضایی نسبت به پرداخت هزینه برای روستاییان تخفیف های ویژه ای در نظر گرفته است.

    معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان در ادامه خاطرنشان کرد: اجرای طرح هادی نیز باید به گونه ای باشند که عدالت و توازن رعایت شده و ساخت و ساز در اراضی زراعی و باغی مردم با حفظ مالکیت و عدم تغییر بافت روستایی امکان پذیر باشد.

    آقایی در پایان افزود: به دستور رییس کل دادگستری استان گیلان حکم تخریب یک ویلا که در بستر تالاب امیر کلایه احداث شده و رای قطعی آن نیز در گذشته صادر شده بود به مسئولان مربوطه ابلاغ شد

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=78509

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *