×

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان خبر داد:
تخصیص بیش از ۷ هزار تن قیر رایگان به محلات هدف بازآفرینی شهری گیلان

  • کد نوشته: 106319
  • ۱۴۰۳-۰۶-۲۸
  • 48 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل راه و شهرسازی گیلان گفت: با تخصیص قیر رایگان از سوی شرکت بازآفرینی شهری ایران به شهرداری‌های استان گیلان، تاکنون یک میلیون و ۱۰۰ هزار متر مربع از معابر محلات هدف بازآفرینی شهری در استان گیلان آسفالت شده است...
    تخصیص بیش از ۷ هزار تن قیر رایگان به محلات هدف بازآفرینی شهری گیلان
  • به گزارش گیل و دیلم ، محمدرضا فلاحتگر، مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه بازآفرینی شهری یکی از موضوعات مهم برای تغییر کالبد شهری از وضعیت ناپایدار به پایدار است، گفت: با تخصیص قیر رایگان از سوی شرکت بازآفرینی شهری ایران به شهرداری‌های استان گیلان، تاکنون یک میلیون و ۱۰۰ هزار متر مربع از معابر محلات هدف بازآفرینی، ۲۴ شهر در استان گیلان آسفالت شده است.

    وی افزود: در راستای اقدام مشترک بین اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری‌های استان، هرساله مقدار مشخصی قیر رایگان برای بازآفرینی محلات هدف به شهرها اختصاص می‌یابد.

    فلاحتگر به مقایسه آماری میزان تخصیص قیر طی دو سال اخیر اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: تخصیص قیر در حوزه بازآفرینی شهری در سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به میزان ۷۰۰ تن بوده که این رقم در سالجاری به ۱۴۹۶ تن افزایش یافته است که با رشد دو برابری همراه بوده است.

    همچنین در سال گذشته میزان تخصیص و مصرف قیر در بخش مسکن مهر شهررشت ۴۷۷ تن بوده که این رقم درسال جاری به ۶۰۰ تن رسیده است.

    وی با اشاره به اینکه ۳۰ شهر در گیلان دارای بافت فرسوده مصوب هستند، گفت: تاکنون ۵ هزار و ۳۴۶ هکتار بافت ناکارآمد شهری با جمعیتی بالغ بر ۵۴۵ هزار و ۹۹۲ نفر در استان شناسایی شده است.

    رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی گیلان ادامه داد: با تخصیص حدود ۷ هزار و ۱۹۵ تن قیر رایگان به محلات هدف بازآفرینی شهری گیلان تاکنون یک میلیون و ۱۰۰هزار مترمربع از معابر خاکی و مضمحل استان گیلان آسفالت شده است.

    وی ضمن دعوت از مردم و توسعه‌گران جهت مشارکت در بهسازی و نوسازی مسکن گفت: برای نوسازی مسکن ظرفیت‌هایی در چارچوب ضوابط و بخشنامه‌های ابلاغی وجود دارد و شرکت بازآفرینی شهری ایران موقعیت خوبی برای حضور توسعه‌گران، سازندگان و انبوه‌سازان در حوزه بافت فرسوده فراهم آورده است.

    نویسنده: امید غمخوار

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=106319

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *