×

تشخیص برگ سبز چای درجه یک و دو برعهده ناظران است

  • کد نوشته: 46986
  • ۱۳۹۸-۰۳-۲۷
  • 161 بازدید
  • ۰
  • رئیس سازمان چای کشور گفت: تشخیص خرید برگ سبز چای درجه یک و دو فقط به عهده ناظران خرید مستقر در کارخانجات چایسازی است. به گزارش گیل و دیلم، حبیب جهانساز گفت: ناظران خرید نمایندگان تام الاختیار سازمان چای هستند و براساس دستورالعمل های فنی و علمی آنچه در زنبیل کشاورزان تشخیص واقعی می دهند […]

    تشخیص برگ سبز چای درجه یک و دو برعهده ناظران است
  • رئیس سازمان چای کشور گفت: تشخیص خرید برگ سبز چای درجه یک و دو فقط به عهده ناظران خرید مستقر در کارخانجات چایسازی است.

    به گزارش گیل و دیلم، حبیب جهانساز گفت: ناظران خرید نمایندگان تام الاختیار سازمان چای هستند و براساس دستورالعمل های فنی و علمی آنچه در زنبیل کشاورزان تشخیص واقعی می دهند و براساس آن خرید برگ سبز درجه یک و دو را خریداری می کنند و تمام تلاش ما این است برگ سبز خریداری شده بصورت واقعی باشد تا هیچ گونه حقی از چایکار و دولت تضیع نشود.

    رئیس سازمان چای کشور خاطرنشان کرد: امسال کمیته نظارت خرید برگ سبز چای برعهده مدیران اداره چای شهرستان است و بر این اساس روسای ادارات باید پاسخگوی عملکرد شهرستان باشد.

    وی همچنین بر استفاده کارت شناسایی متحدالاشکل توسط ناظران خرید، ورود و خروج بموقع ناظران در کارخانجات، رعایت خصوصیات ظاهری و رعایت شئونات اداری،دقت لازم هنگام خرید و کنترل دفترچه های چایکاری توسط ناظران خرید تاکید کرد.

    رییس سازمان چای کشور از راه اندازی سامانه اعلام شکایات و پیشنهادات توسط سازمان چای کشور در آینده نزدیک خبر داد تا کشاورزان و تولیدکنندگان چای ایده ها، نظرات، پیشنهادات و انتقادات و شکایات خود را از طریق این سامانه برای سازمان چای کشور ارسال دارند.

    وی همچنین از ناظران خرید و مالی سازمان چای خواست نسبت به تشکیل شرکت ها  جهت اجرای طرحهای مکانیزاسیون،اجرای طرح آبیاری تحت فشار وروش های نوین آبیاری، بهزراعی و بهسازی باغات چای پیشقدم باشند که در راستای حمایت از بخش خصوصی سازمان چای و صندوق حمایت از توسعه صنعت چای کشور در این خصوص با شما همکاری خواهد کرد.

    جهانساز در ادامه از واریز ۲۵ میلیارد تومان از بهای برگ سبز چای امروز به چایکاران گیلان خبر داد و افزود: با پرداخت این مبلغ۱۱۰میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان معادل ۷۰درصد از بهای برگ سبز خریداری شده به چایکاران شمال کشور پرداخت شد.

    وی گفت: چایکاران گیلان و مازندران از ۹ اردیبهشت ماه تا امروز ۵۱هزار و ۸۰۰تن برگ سبز چای به ارزش ۱۶۱میلیارد و ۹۰۰میلیون تومان از باغ هایشان برداشت کردند که ۹۰درصد آن درجه یک بود.

    رئیس سازمان چای کشور گفت: امسال ۱۲ هزار تن چای خشک در ۱۶۰کارخانه گیلان و مازندران تولید شد.

    جهانساز تصریح کرد: برگ سبز چای در سه مرحله ی بهاره، تابستانه و پائیزه برداشت می شود.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=46986

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *