×

کارشناس هواشناسی گیلان خبر داد؛
تضعیف سامانه بارشی و افزایش دما از روز پنجشنبه

  • کد نوشته: 107574
  • ۱۴۰۳-۰۸-۰۲
  • 3 بازدید
  • ۰
  • کارشناس هواشناسی گیلان گفت: بیشترین بارندگی گیلان طی ۷۲ ساعت گذشته با رقم ۳۹۰ میلیمتر در منطقه آبکنار بندر انزلی به ثبت رسید....
    تضعیف سامانه بارشی و افزایش دما از روز پنجشنبه
  • به گزارش گیل و دیلم ، سمانه نگاه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: ایستگاه بندرانزلی ۱۷۸ میلیمتر، رضوانشهر ۱۶۶، بندرکیاشهر ۱۴۵، کوچصفهان ۱۳۰، صومعه‌سرا ۱۱۳، لاهیجان ۱۰۱، ایستگاه فرودگاه رشت ۱۰۰ و داخل شهر رشت ۹۲ میلیمتر باران باریده‌ است.

    وی با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی از دوشنبه گذشته برای بارش‌های شدید در گیلان اظهار کرد: بر این اساس شرایط برای ابرناکی، مه آلودگی هوا، وزش باد در برخی مناطق شدید، بارندگی گاه شدید و در برخی مناطق خیلی شدید، کاهش نسبی دما و رعد و برق در مناطق مستعد تگرگ و در ارتفاعات بارش برف تا امروز (چهارشنبه) مهیا است.

    کارشناس هواشناسی گیلان اضافه کرد: به تدریج طی فردا (پنجشنبه) با تضعیف سامانه بارشی؛ تقلیل بارش و در برخی مناطق کاهش ابر مورد انتظار است و تا شنبه پیش رو افزایش نسبی دما در ساعات روز پیش‌بینی شده‌است.

    وی اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته هم منطقه اسب‌وونی تالش با منفی یک درجه سلسیوس خنک ترین و لوشان با ۱۷ درجه بیشترین دمای استان را به خود اختصاص دادند و دمای فعلی رشت هم ۱۱ درجه و رطوبت ۱۰۰ درصد است.

    نگاه بیان کرد: دریا امروز برای فعالیت‌های دریانوردی و صید و صیادی نامناسب پیش بینی شده‌است.

    آسمان گیلان هم‌اینک ابری و مه آلود است و باران و وزش باد مناطق مختلف استان را فرا گرفته است.

    نویسنده: امید غمخوار

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=107574

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *