×

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان خبر داد ؛
تعمیر ۸۸ دستگاه ترانسفورماتور برق در گیلان از ابتدای سال

  • کد نوشته: 104615
  • ۱۴۰۳-۰۵-۰۹
  • 23 بازدید
  • ۰
  • مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان از تعمیرات کارگاهی ۸۸ دستگاه ترانسفورماتور برق به‌منظور پیشگیری از استهلاک و خسارت قریب به ۱۵۰ میلیارد ریالی به ترانسفورماتورهای برق در شبکه‌های توزیع از ابتدای سال تاکنون خبر داد....
    تعمیر ۸۸ دستگاه ترانسفورماتور برق در گیلان از ابتدای سال
  • به گزارش گیل و دیلم ، مسعود صادقی خمامی امروز، ۹ مردادماه اظهار کرد: در جهت مدیریت بهینه دارایی‌های فیزیکی و افزایش طول عمر تاسیسات شرکت توزیع برق استان با اجرای فرآیند لجستیک معکوس، هرساله ترانسفورماتورهای مستعمل در قالب قراردادهای تعمیرات کارگاهی، تعمیر شده و در چرخه مجدد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

    وی با بیان اینکه به‌منظور تامین برق پایدار و تداوم و استمرار پایداری شبکه‌های توزیع برق، مجموعه اقدامات گسترده‌ای از سوی شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان در دست اقدام و پیگیری است، افزود: از جمله این اقدامات مهم می‌توان به تعمیر و تعویض به موقع تجهیزات فرسوده و کنترل مضاعف و دائمی تجهیزات فنی و الکتریکی این شرکت همانند ترانسفورماتورها، در شبکه‌های توزیع برق کل استان اشاره کرد.

    صادقی گفت: ترانسفورماتورها به دلایل مختلفی خراب و مستهلک می‌شوند که این امر ممکن است به دلیل اضافه بار بیش از حد بر روی ترانسفورماتور، اتصال کوتاه در نزدیکی ترانسفورماتور و شرایط خاص جوی و اقلیمی باشد، اما غالبا خرابی زودرس ترانسفورماتور به دلیل عدم مراقبت صحیح و نبود برنامه منظم بازرسی و نگهداری اتفاق خواهد افتاد.

    مدیرعامل توزیع برق گیلان بیان کرد: با لحاظ شرایط اقلیمی و آب و هوایی استان گیلان تجهیزات فنی و الکتریکی این شرکت اعم از ترانس، تابلو و پست‌های توزیع به مراتب بیش از سایر نقاط کشور در معرض تخریب و خوردگی قرار می‌گیرند که در این راستا این شرکت در تلاش است با اجرای طرح‌های بهینه سازی هزینه‌های تعمیرات ترانسفورماتورهای توزیع و با استفاده از برنامه تعمیرات پیشگیرانه (pm) و همچنین تدوین برنامه‌های بازدید دوره‌ای در بازه زمانی معین، بروز و تحمیل خسارت‌های ناشی از موارد فوق را به حداقل ممکن برساند.

    صادقی گفت: خرابی کامل ترانسفورماتورها به دلایل متعدد به راحتی می‌تواند خسارات جبران ناپذیری را به شرکت‌های توزیع تحمیل کرده و موجب ناپایداری شبکه و عدم رضایتمندی مشترکین شود.

    وی ادامه داد: جهت پیشگیری از این موضوع شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان با تعمیر و به روزآوری بیش از ۸۸ دستگاه ترانس در کل شبکه‌های توزیع استان و همچنین صرف هزینه‌ای معادل ۳۰ میلیارد ریال جهت نگهداری، تعمیر کارگاهی و اضطراری این تعداد ترانس از ابتدای سال تاکنون موفق به جلوگیری از بروز خسارتی بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال به صنعت برق استان و بیت‌المال شده است.

    نویسنده: امید غمخوار
    برچسب ها

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=104615

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *