×

رئیس‌کل دادگستری گیلان مطرح کرد:
تعیین قاضی ویژه برای بررسی حادثه بیمارستان قائم

  • کد نوشته: 103311
  • ۱۴۰۳-۰۳-۲۹
  • 13 بازدید
  • ۰
  • رئیس‌کل دادگستری گیلان، گفت: قاضی ویژه‌ای برای رسیدگی به این حادثه معیّن شده و پس از روشن‌شدن تمامی ابعاد پرونده و علت حادثه با مسبّبین و اهمال‌کنندگان، برخورد قاطع قانونی صورت می‌گیرد.....
    تعیین قاضی ویژه برای بررسی حادثه بیمارستان قائم
  • به گزارش گیل و دیلم، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی صبح امروز با جضور در بیمارستان قائم رشت با ابراز تأسف از حادثه تلخ آتش‌سوزی در این بیمارستان با عرض تسلیت به خانواده‌های سوگوار و آرزوی سلامتی برای مجروحین حادثه، اظهار کرد: در همان ساعات اولیه بروز حادثه، تیم قضایی از دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان به سرپرستی معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، بازپرس و سایر همکاران مرتبط، در محل حضور پیدا کرده و علت حادثه در دست بررسی قرار گرفت.

    رئیس شورای قضایی استان خاطرنشان کرد: پزشکی قانونی با آمادگی کامل ضمن تحویل اجساد فوت‌شدگان حادثه، علت فوت را بررسی و خدمات لازم به مصدومین را ارائه می‌نماید.

    وی با بیان اینکه پس از وقوع حادثه، بیماران به سرعت انتقال پیدا کردند گفت: از ۱۴۳ بیمار بستری، ۱۲۰ نفر به بیمارستان‌های دولتی منتقل شده و مابقی نیز توسط همراهان بیمار به سایر بیمارستان‌ها هدایت شدند.

    این مقام ارشد قضایی تعداد فوت‌شدگان این آتش‌سوزی را تا این ساعت ۸ نفر اعلام کرده و افزود: اکثریت آنان از بیمارانی بودند که وضعیت آنان وخیم و در بخش آی‌سی‌یو (طبقه همکف) بستری بودند و متأسفانه پس از انتقال از بخش آی سیو، جان خود را از دست دادند.

    وی با اشاره به اینکه علت حادثه و علت فوت بیماران در دست بررسی است، ابراز داشت: سازمان آتش‌نشانی باید با فوریت علت آتش‌سوزی را اعلام کرده و پزشکی قانونی نیز علت تامه فوت را مشخص نموده و فوری به شهروندان اطلاع‌رسانی می‌گردد.

    حجت‌الاسلام و المسلمین صادقی نیارکی اعلام کرد: قاضی ویژه‌ای برای رسیدگی به این حادثه معیّن شده و پس از روشن‌شدن تمامی ابعاد پرونده و علت حادثه، با مسبّبین و اهمال‌کنندگان، برخورد قاطع قانونی صورت می‌گیرد.

    وی در پایان با بیان اینکه در مکان‌های پر ازدحام باید پیش‌بینی‌های امنیتی لازم صورت‌گرفته و مقررات ایمنی ساختمان‌ها رعایت شود تصریح کرد: رعایت استاندار در تأسیسات و همچنین نظارت مستمر بر موارد ایمنی از ضروریات پیشگیری از چنین حادثه‌های احتمالی است.

    نویسنده: امید غمخوار

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=103311

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *