×

توجه به منزلت زن، رشد و تعالی جامعه را در پی دارد/ ۳۱ زن زندانی در گیلان داریم

  • کد نوشته: 20672
  • ۱۳۹۶-۰۶-۱۴
  • 64 بازدید
  • ۰
  • معاون عمرانی فرمانداری رشت توجه به منزلت واقعی زن را سبب رشد و تعالی جامعه دانست و تاکید کرد: برای اینکه جامعه پویا داشته باشیم باید زن را به تعالی و جایگاه واقعی خود برسانیم. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم»،مهندس منا ابروفراخ در جلسه امور بانوان که در سالن اجتماعات فرمانداری رشت برگزار […]

    توجه به منزلت زن، رشد و تعالی جامعه را در پی دارد/ ۳۱ زن زندانی در گیلان داریم
  • معاون عمرانی فرمانداری رشت توجه به منزلت واقعی زن را سبب رشد و تعالی جامعه دانست و تاکید کرد: برای اینکه جامعه پویا داشته باشیم باید زن را به تعالی و جایگاه واقعی خود برسانیم.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم»،مهندس منا ابروفراخ در جلسه امور بانوان که در سالن اجتماعات فرمانداری رشت برگزار شد، با اشاره به راه اندازی «پویش مهربانی» برای آزادسازی بانوان زندانی، اظهار کرد: آنچه که ما از زن در جامعه اسلامی متصور هستیم، کارکردی است که جایگاه واقعی زن را نشان می دهد.

    معاون امور عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری شهرستان رشت با بیان اینکه زیباترین تعبیر در خصوص جایگاه زن را امام(ره) بیان فرموده مبنی بر اینکه «نقش زن سازندگی است»، افزود: نقش زنان در اجتماعات و برهه های زمانی مختلف نظیر شکل گیری انقلاب، دفاع مقدس و… کمتر از مردان نیست که اگر زنان نبودن حوادث روایتگری نداشتند.

    وی توجه به منزلت واقعی زن را سبب رشد و تعالی جامعه دانست و تاکید کرد: برای اینکه جامعه پویا داشته باشیم باید زن را به تعالی و جایگاه واقعی خود برسانیم، هر چقدر دختران و بانوان جامعه ما به تعالی برسند، جامعه ای توانمندتر و با شکوه تر خواهیم داشت زیرا کارکرد زنان با مردان متفاوت تر بوده و نقش سازنده ای دارد.

    ابروفراخ ادامه داد: زنانی که به جرم غیرعمد در زندان های استان به سر می برند عمدتا در بازه سنی ۱۸ الی ۵۰ سال قرار دارند و برخی از آنان حتی فرزند شیرخواره هم دارند.

    معاون عمرانی فرمانداری رشت گفت: بسیاری از زنان وقتی وارد زندان می شوند آسیب بیشتری می بینند و آسیبی که در زندان به زن می رسد خیلی بیشتر از آسیبی است که به مردان می رسد.

    *کامران زاده: گیلان ۳۱ زندانی زن با جرائم غیرعمد دارد

    در ادامه کامران زاده، رئیس ستاد دیه استان گیلان اظهار کرد: در حال حاضر گیلان ۳۱ زندانی زن با جرائم غیرعمد دارد که آنها ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان محکومیت دارند و البته بخشی از محکومیت  آنان در قالب «گذشت رضایتمندانه» از سوی شاکیان بخشوده شده است.

    وی افزود: در سال گذشته ۸۰۰ زندانی زن و مرد در گیلان با بیش از ۴۴ میلیارد تومان محکومیت، آزاد شدند که ۱۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان را «گذشت رضایتمندانه» از شاکیان گرفتیم، بخشی هم از تعهدات بیمه ها بود، پرداخت شد و حدود ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان هم از صندوق کمک گرفتیم.

    کامران زاده گفت: چهارشنبه، ۱۵ شهریور ماه جشن گلریزان آزاد سازی بانوان زندانی استان در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می شود.

    برچسب ها

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=20672

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *