×

تورهای زیرآبی پشت سدآیت الله بهجت جمع آوری شد

  • کد نوشته: 45820
  • ۱۳۹۸-۰۲-۲۷
  • 112 بازدید
  • ۰
  • رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سیاهکل گفت: یگان حفاظت این اداره طی عملیاتی، تورهای زیرآبی مناطق پشت سد شهربیجار را جمع آوری کرد. به گزارش گیل و دیلم به نقل از ایرنا، لطیف جواهردشتی روز پنجشنبه اعلام کرد : یگان حفاظت اداره حفاظت محیط زیست سیاهکل طی اقدامی ، تورهای زیرآبی و ادوات صید […]

    تورهای زیرآبی پشت سدآیت الله بهجت جمع آوری شد
  • رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سیاهکل گفت: یگان حفاظت این اداره طی عملیاتی، تورهای زیرآبی مناطق پشت سد شهربیجار را جمع آوری کرد.

    به گزارش گیل و دیلم به نقل از ایرنا، لطیف جواهردشتی روز پنجشنبه اعلام کرد : یگان حفاظت اداره حفاظت محیط زیست سیاهکل طی اقدامی ، تورهای زیرآبی و ادوات صید مناطق پشت سد شهربیجار (آیت الله بهجت) را جمع آوری کردند که این اقدام در پهنه عمیق دریاچه پشت سد اتفاق افتاد و با همت همکاران و بدون هیچ وسیله نقلیه موتوری و با شنا و حضور در مناطق عمیق انجام شد.

    وی ضمن تشکر از وجدان کاری یگان حفاظت در جهت حفظ حیات وحش و عرصه ها و منابع طبیعی از عموم مردم خواست با توجه به فصل تولید مثل آبزیان و برای افزایش جمعیت و ذخایر ماهیان از هرنوع صید خودداری کنند.

    آب سد شهربیجار از سه رودخانه عمده حاشیه های قله درفک تامین می شود که رودخانه شمال شرق آن در محدوده شهرستان سیاهکل قرار دارد و عملیات جمع آوری تورهای بکار گذاشته شده در این حوزه توسط محیط زیست سیاهکل انجام شد.

    سد مخزنی آیت الله بهجت (شهربیجار) در دی ماه سال ۱۳۹۳ به بهره برداری رسید؛ این سد، روی رودخانه زیلکی که از آب بسیار مناسبی از چشمه های جنگلی حاشیه درفک سرچشمه می گیرند برخوردار است و این سد با هدف تامین آب شرب شهرهای مرکزی و شرق نزدیگ گیلان نظیر شهرهای رشت، خشکبیجار، کوچصفهان، خمام، لشت نشاء، سنگر، آستانه اشرفیه، کیاشهر، لاهیجان، سیاهکل، لنگرود، کومله، شلمان و بندرانزلی ساخته شده است. 

    برای ساخت این سد و کوچ بیش از ۳۰۰خانوار دو روستای رودسرا و دیلمده واقع در مخزن این سد بیش از ۲۰۰میلیارد تومان هزینه شده تا آب سالم به مردم شهرهای گیلان برسد. 

    پس از ساخت این سد و برگشت آب تمیز به رودخانه های جنگلی بالادست انواع آبزیان از جمله ماهیانی مانند قزل آلا، زردپر، سیاه کولی و یک گونه وارداتی به نام اوشین فرصت مناسبی برای رشد و تکثیر طبیعی در این سد پیدا کرده اند .

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=45820

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *