×

تولید چای ترکیبی راهکار گرایش مردم به چای ایرانی

  • کد نوشته: 28015
  • ۱۳۹۶-۱۱-۰۴
  • 109 بازدید
  • ۰
  • رییس پژوهشکده چای کشور با اشاره به اینکه ذائقه مصرف‌کنندگان به نوشیدن چای خارجی عادت کرده است، گفت: لازم است با بکارگیری روش‌های مناسب مانند اختلاط چای داخلی با چای وارداتی به نسبت‌های مناسب یا استفاده از طعم‌ دهنده‌های طبیعی نسبت به مقبولیت چای ایرانی در بین مصرف کنندگان گام برداشت. به گزارش پایگاه خبری […]

    تولید چای ترکیبی راهکار گرایش مردم به چای ایرانی
  • رییس پژوهشکده چای کشور با اشاره به اینکه ذائقه مصرف‌کنندگان به نوشیدن چای خارجی عادت کرده است، گفت: لازم است با بکارگیری روش‌های مناسب مانند اختلاط چای داخلی با چای وارداتی به نسبت‌های مناسب یا استفاده از طعم‌ دهنده‌های طبیعی نسبت به مقبولیت چای ایرانی در بین مصرف کنندگان گام برداشت.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ،رضا آزادی به پیشنهاد اصلاح روش خریداری برگ سبز چای توسط دولت از سوی این پژوهشکده اشاره کرد و گفت: از آنجا که یکی از مشکلات اساسی و حلقه مفقوده کشت و صنعت چای کشور در بخش بازرگانی و بازار مصرف است، باید بازنگری اساسی در این زمینه صورت بگیرد.

    وی افزود: باید از طریق ارتباط بین توزیع‌کنندگان و فروشندگان چای با تولیدکنندگان آن ،سیستم حراج چای که شیوه‌ای تجربه شده در بیشتر کشورهای تولیدکننده چای جهان است، تشکیل شود.

    آزادی ادامه داد: در این سیستم، تولیدکنندگان چای،محصول خود را در اختیار شرکت‌هایی که دارای سابقه فعالیت در زمینه‌های بسته‌بندی ،توزیع و فروش هستند، براساس ضوابط مشخص و معین قرار می‌دهند.

    آزادی تصریح کرد: برای کمک به این موضوع لازم است، با مطالعات میدانی، پرسش و پاسخ‌های دقیق و هم چنین مطالعه جامع الگو مشابه در سایر کشورهای چای‌خیز، یک الگوی بومی‌و مناسب را برای کشور ارائه کرد.

    وی در ادامه به ارائه روش‌های نوین و بهینه‌سازی روش‌های فعال در حوزه بازرگانی چای اشاره کرد و گفت: انطباق خصوصیات محصول تولیدی با سلیقه مشتریان یک ضرورت انکار ناپذیر است.

    رییس پژوهشکده چای کشور تصریح کرد: ذائقه مصرف‌کنندگان به نوشیدن چای خارجی عادت کرده است بنابراین لازم است با بکارگیری روش‌های مناسب مانند اختلاط چای داخلی با چای وارداتی به نسبت‌های مناسب و یا استفاده از طعم دهنده‌های طبیعی نسبت به مقبولیت چای ایرانی در بین مصرف کنندگان گام برداشت.

    وی افزود: همچنین بسته‌بندی با هدف جلب مشتری، تحریک سلیقه، ایجاد اعتماد و اطمینان در مصرف کننده ،یک عنصر حیاتی در بازرگانی چای تلقی می‌شود و همه این موارد نیازمند برنامه‌ریزی و شناخت علمی‌فرصت‌ها و تهدید‌ها در بازرگانی چای است.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=28015

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *