×

تولید کنندگان داخلی ظرفیت تامین نیازهای دارویی کشور را دارند

  • کد نوشته: 34253
  • ۱۳۹۷-۰۵-۰۷
  • 121 بازدید
  • ۰
  • عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس‌ گفت‌:‌ تولیدکنندگان داخلی در صورت حمایت‌های دولت ظرفیت تأمین تمام نیازهای دارویی کشور را دارند. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ،ذبیح‌الله نیکفر در گفت‌وگو اظهار داشت:‌ دولت باید با روش‌های مختلف از تولیدکنندگان داخلی در عرصه دارو حمایت‌های بیشتری انجام دهد زیرا کشورمان پتانسیل لازم و ظرفیت‌های کافی جهت […]

    تولید کنندگان داخلی ظرفیت تامین نیازهای دارویی کشور را دارند
  • عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس‌ گفت‌:‌ تولیدکنندگان داخلی در صورت حمایت‌های دولت ظرفیت تأمین تمام نیازهای دارویی کشور را دارند.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ،ذبیح‌الله نیکفر در گفت‌وگو اظهار داشت:‌ دولت باید با روش‌های مختلف از تولیدکنندگان داخلی در عرصه دارو حمایت‌های بیشتری انجام دهد زیرا کشورمان پتانسیل لازم و ظرفیت‌های کافی جهت رسیدن به خودکفایی در تولید دارو را دارد.

    عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به‌کارگیری اهرم‌های نظارتی در سامانه ثبت سفارش کالاها را بسیار ضروری اعلام کرد و بیان داشت:‌ اعطای ارز دولتی آن‌هم به افراد و کسانی که پس از دریافت آن از دولت،‌ سر از جاهای دیگری در می‌آورند پذیرفتنی نیست.

    نیکفر از ورود برخی محصولات غیرضروری با ارز دولتی انتقاد کرد و ابراز داشت:‌ در چنین شرایط بسیار ویژه و حساسی که کشورمان در آن قرار گرفته است دستگاه‌های نظارتی و متولی این امر باید کنترل‌های شدیدتری بر روی نحوه واردات کالاها انجام دهند.

    نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس اعمال نظارت‌های ضعیف را زمینه‌ساز حیف و میل منابع ارزی کشور دانست و عنوان کرد:‌ مسئولان پس از اعطای ارز باید به نحوه هزینه‌کرد و محصولی که با آن خریداری و روانه کشور می‌شود نظارت بیشتری داشته با‌شند.

    وی اعطای ارز دولتی به افرادی که‌ تنها به‌دنبال انتفاع بیشتر هستند را مورد انتقاد قرار داد و تصریح کرد: برخی از این افراد پس از اینکه ارز دولتی دریافت کردند با واردات برخی از کالاها به داخل کشور و سپس فروش آن در بازار آزاد تنها در فکر سود بیشتر هستند.

    عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس لزوم برخورد جدی مسئولان با سوءاستفاده‌گران را ضروری اعلام کرد و اظهار داشت:‌ جلوگیری از فعالیت فرصت‌طلبان در کنار حمایت از تولیدکنندگان داخلی دارو می‌تواند علاوه بر رفع نیازها از خروج ارز جلوگیری به‌عمل آورد.

    نیکفر انواع مختلف داروهایی که از خارج کشور تأمین می‌شوند را برشمرد و عنوان کرد:‌ این موارد شامل برخی اقلام دارویی ویژه بیماران خاص‌،‌ صعب‌العلاج و یا مواد اولیه‌ای است که تولیدکنندگان داخلی دارو برای خط تولید خود به وجود آن‌ها نیاز دارند.

    منبع:تسنیم

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=34253

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *