×

ثبت ملی جنگل فندق‌لو به عنوان میراث طبیعی مشترک گیلان و اردبیل

  • کد نوشته: 74310
  • ۱۴۰۰-۱۰-۱۹
  • 84 بازدید
  • ۰
  • جنگل فندق‌لو به عنوان میراث طبیعی مشترک استان های گیلان و اردبیل در فهرست آثار ملی کشور قرار گرفت. به گزارش گیل و دیلم ،ولی جهانی، معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از ثبت ذخیره‌گاه ژنتیکی جنگل فندق‌لو به عنوان میراث طبیعی مشترک این استان و اردبیل در فهرست آثار ملی کشور خبر […]

    ثبت ملی جنگل فندق‌لو به عنوان میراث طبیعی مشترک گیلان و اردبیل
  • جنگل فندق‌لو به عنوان میراث طبیعی مشترک استان های گیلان و اردبیل در فهرست آثار ملی کشور قرار گرفت.

    به گزارش گیل و دیلم ،ولی جهانی، معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از ثبت ذخیره‌گاه ژنتیکی جنگل فندق‌لو به عنوان میراث طبیعی مشترک این استان و اردبیل در فهرست آثار ملی کشور خبر داد.

    به گفته او این موضوع در جلسه شورای سیاست‌گذاری ثبت میراث طبیعی کشور در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور مورد موافقت اعضا قرار گرفت.

    جنگل فندق‌لو به عنوان یکی از مواریث طبیعی ارزشمند شمال غرب کشور شناخته شد که به طور مشترک در استان‌های گیلان و اردبیل واقع است و مهمترین ذخیره‌گاه فندق کشور نیز به شمار می‌رود.

    با توجه به برداشت بی‌رویه و قطع درختان این جنگل ارزشمند به ویژه به منظور تهیه ذغال ثبت ملی آن گامی بلند به منظور حفاظت و حمایت از این میراث طبیعی منطقه خواهد بود.

    بر اساس ماده یک قانون حفظ منابع طبیعی و ذخایر جنگلی؛ قطع درختان جنگل‌های فندق‌لو که جزء ذخایر جنگلی کشور است، ممنوع بوده و با توجه به قرارگیری آن در منطقه جنگل‌های هیرکانی حفاظت و صیانت از آن از اهمیت دوچندانی برخوردار است.

    ثبت ملی جنگل فندق‌لو همچنین می‌تواند نقش مؤثری در توسعه گردشگری پایدار با تکیه بر اصول اکوگردشگری و طبیعت‌گردی مسئولانه ایفا کند

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=74310

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *