×

ثبت چهار وقف جدید در آستانه‌اشرفیه

  • کد نوشته: 51340
  • ۱۳۹۸-۰۸-۰۶
  • 129 بازدید
  • ۰
  • رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آستانه‌اشرفیه گفت: امسال چهار وقف جدید به ارزش اقتصادی ۲۰ میلیارد ریال در این شهرستان به ثبت رسیده است. به گزارش گیل و دیلم ،حجت الاسلام حسین یوسف زاده روز دوشنبه در گفتگویی افزود: این وقف های جدید شامل دو هزار مترمربع زمین کشاورزی و سه منزل مسکونی به مساحت […]

    ثبت چهار وقف جدید در آستانه‌اشرفیه
  • رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آستانه‌اشرفیه گفت: امسال چهار وقف جدید به ارزش اقتصادی ۲۰ میلیارد ریال در این شهرستان به ثبت رسیده است.

    به گزارش گیل و دیلم ،حجت الاسلام حسین یوسف زاده روز دوشنبه در گفتگویی افزود: این وقف های جدید شامل دو هزار مترمربع زمین کشاورزی و سه منزل مسکونی به مساحت های  ۳۱۷ ، ۵۰۰ و ۸۰ مترمربع است که توسط واقفان و خیرین این منطقه وقف شده است.

    وی اظهار داشت: تاکنون ۳۳۲ موقوفه و یک هزار و ۲۵۵ مورد رقبه در این شهرستان به ثبت رسیده است.

    وی عمل به نیات واقفین را از اهداف اداره اوقاف و امور خیریه دانست و گفت: تامین هزینه برگزاری مراسم سیدالشهداء (ع) ، ترویج علوم اسلامی حوزه علمیه ، برگزاری آیین های مذهبی، کمک به بیماران ، کمک به دانش آموزان بی بضاعت ،  کمک به نیازمندان ، توسعه مساجد و بقاع متبرکه از جمله نیات واقفان این شهرستان است.

    به گفته یوسف زاده ،  از دهه وقف سال گذشته تا دهه وقف امسال و با هدف عمل به نیات واقفین  یک میلیارد و ۳۶۵ میلیون ریال از محل درآمد موقوفات این شهرستان هزینه شده است.

    وی افزود: طی یکسال گذشته نیز ۱۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال از محل درآمدهای بقاع متبرکه در زمینه های عمرانی ، فرهنگی و مدیریتی این اماکن مذهبی هزینه شده است.

    شهرستان آستانه اشرفیه با دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر در شرق استان گیلان واقع شده و ۶۱ بقعه متبرکه دارد.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=51340

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *