×

جشنواره سنتی سفال و خرمن در جیرده شفت برگزار شد

  • کد نوشته: 21267
  • ۱۳۹۶-۰۶-۲۱
  • 73 بازدید
  • ۰
  • اولین جشنواره سفال سنتی و سومین جشنواره خرمن در دهستان جیرده شهرستان شفت برگزار شد . به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» ابراهیم هوشیار اظهار کرد:اولین جشنواره سفال سنتی و سومین جشنواره خرمن از سوی میراث فرهنگی شهرستان شفت،با همکاری بخشداری مرکزی،جهاد کشاورزی، بهزیستی،دهیاری و شورای اسلامی دهستان جیرده برگزار شد . وی اجرای […]

    جشنواره سنتی سفال و خرمن در جیرده شفت برگزار شد
  • اولین جشنواره سفال سنتی و سومین جشنواره خرمن در دهستان جیرده شهرستان شفت برگزار شد .

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» ابراهیم هوشیار اظهار کرد:اولین جشنواره سفال سنتی و سومین جشنواره خرمن از سوی میراث فرهنگی شهرستان شفت،با همکاری بخشداری مرکزی،جهاد کشاورزی، بهزیستی،دهیاری و شورای اسلامی دهستان جیرده برگزار شد .

    وی اجرای برنامه های متنوع از جمله عروس بران،موسیقی محلی،لافند بازی،بازی های بومی محلی و برپایی نمایشگاه صنایع دستی را از مهمترین بخش های این جشنواره خواند و افزود:این جشنواره به شکرانه برداشت پرمحصول در سال زراعی برگزار شد و موجبات آشنایی شهروندان با فرهنگ و آیین‌های کهن گیلان را فراهم آورد .

    مسئول نمایندگی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان شفت همچنین برگزاری اولین جشنواره سنتی سفال،خاطر نشان کرد:سفالگری از جمله صنایع دستی بومی و اصیل جیرده و روستاهای اطراف آن محسوب می شود .

    هوشیار همچنین به جنبه کاربردی و هم تزیینی سفال اشاره کرد و گفت:به دلیل کیفیت سفالینه‌های تولیدی در شهرستان شفت این منطقه از پتانسیل بالایی برای عرضه سفال برخوردار است،لذا برگزاری جشنواره برای این محصول یک ضرورت فرهنگی است .

    وی تاکید کرد:برگزاری این جشنواره گامی موثر برای شناساندن بیشتر صنعت سفال شهرستان و تبادل تجربیات صنعتگران دارد و زمینه ایجاد تنوع بیشتر تولیدات و فراهم کردن بستر مناسب برای احیا و بروزرسانی این صنعت را ایجاد می سازد.

    برچسب ها

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=21267

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *