×

جعفرزاده ایمن آبادی: جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی بدون پشتوانه حمایتی از تولید امکان پذیر نیست

  • کد نوشته: 15477
  • ۱۳۹۶-۰۲-۰۵
  • 177 بازدید
  • ۰
  •  مهندس غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی درباره وضعیت چایکاران درکشور ، گفت: جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی بدون پشتوانه حمایتی از تولید امکان پذیر نیست، زیرا عدم صرفه اقتصادی تولید محصولاتی همچون برنج و چای کشاورز را به سمت فرصت های شغلی جدید می کشاند. نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی،تصریح کرد: زمانی که […]

    جعفرزاده ایمن آبادی: جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی بدون پشتوانه حمایتی از تولید امکان پذیر نیست
  •  مهندس غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی درباره وضعیت چایکاران درکشور ، گفت: جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی بدون پشتوانه حمایتی از تولید امکان پذیر نیست، زیرا عدم صرفه اقتصادی تولید محصولاتی همچون برنج و چای کشاورز را به سمت فرصت های شغلی جدید می کشاند.

    نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی،تصریح کرد: زمانی که مسئولان حکومتی از چای خارجی استفاده می کنند، چگونه می توان انتظار داشت کشاورز داخلی محصولاتش را با نرخ بهینه و مناسب بفروش برساند و این درحالی است که برای پاسداری از شعار سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال باید خرید کالاهای ایرانی در دستور کار قرار بگیرد و در مقابل فروش کالاهای خارجی مشابه داخلی نیزممنوع شود.

    وی با بیان اینکه عدم پرداخت بهای چای به کشاورز ، بستر تبدیل باغات چای را به ویلا فراهم می کند،گفت: تولید چای و برنج برای کشاورز صرفه اقتصادی ندارد، زیرا کشاورز می تواند با فروش قطعات اراضی کشاورزی اش، سود چندین برابری در مقابل حضور در صنعت کشاورزی بدست آورد.

    عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات درمجلس، یادآورشد: بطور مثال باید با بررسی آماری مشخص می شود، خرید برنج خارجی با نرخ ارزان تر از برنج داخلی به چه میزانی اقتصاد کشور را متضرر می کند ، زیرا بدیهی است که جولان برنج های خارجی مانع بزرگی برای فروش برنج ایرانی با نرخ عادلانه در بازار تلقی می شود.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=15477

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *