×

جعفرزاده ایمن آبادی: در سال‌های آینده باید منتظر استقبال کم ناشران از نمایشگاه کتاب بود

  • کد نوشته: 31421
  • ۱۳۹۷-۰۲-۱۷
  • 113 بازدید
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ،غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفت‌وگویی با اشاره به مشکلات و نابسامانی‌های موجود در نمایشگاه بین‌المللی کتاب، گفت: این رویداد فرهنگی نخستین بار در سال ۱۳۶۶ برگزار شد؛ درحالیکه ۳۱ سال از اولین سال برگزاری این نمایشگاه می‌گذرد اما برگزاری آن هنوز با نقص‌های بسیاری روبه‌رو است. نماینده مردم […]

    جعفرزاده ایمن آبادی: در سال‌های آینده باید منتظر استقبال کم ناشران از نمایشگاه کتاب بود
  • به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ،غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفت‌وگویی با اشاره به مشکلات و نابسامانی‌های موجود در نمایشگاه بین‌المللی کتاب، گفت: این رویداد فرهنگی نخستین بار در سال ۱۳۶۶ برگزار شد؛ درحالیکه ۳۱ سال از اولین سال برگزاری این نمایشگاه می‌گذرد اما برگزاری آن هنوز با نقص‌های بسیاری روبه‌رو است.

    نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: اگرچه چند روز از افتتاحیه نمایشگاه کتاب می‌گذرد اما ناشران خارجی تاکنون نتوانسته‌اند کتاب‌های خود را از گمرک ترخیص کنند؛ دانشجویان، اساتید، محققان و … به دنبال خریداری کتاب‌های مرجع هستند و با وجود مشکلات موجود نمی‌توانند نیاز خود را از بزرگترین بازار کتاب کشور تامین کنند.

    وی بیان کرد: این اتفاق تلخ باعث نارضایتی و ناامیدی ناشران خارجی شده است؛ وزیر اقتصاد باید با فوریت نسبت به تشکیل کارگروهی برای ترخیص کتاب‌ها و استقرار در نمایشگاه اقدامات لازم را انجام دهد چراکه این ماجرا آبروریزی بزرگی به همراه دارد.

    عضو فراکسیون مستقلین مجلس این نابسامانی‌ها نتایج نامطلوبی برای بازار کتاب به دنبال دارد، اظهار کرد: در سال‌های آینده باید منتظر استقبال کم ناشران از این نمایشگاه بود چراکه با این اتفاقات اعتبار خود را از دست می‌دهیم.

    *روند کار ناشران خارجی در نمایشگاه کتاب تسهیل شود

    جعفرزاده در ادامه با اشاره به دغدغه دیگر ناشران خارجی، تاکید کرد: با توجه به محدودیت ارزی موجود در کشور ناشران خارجی نمی‌توانند ریال ایران را به دلار یا یورو تبدیل کنند در نتیجه با حجم زیادی پول ایرانی روبه رو هستند.

    عضو کمیسیون بودجه مجلس در پایان افزود: وزارت اقتصاد در این زمینه نیز باید سیاست‌های مناسبی در پیش گیرد تا این ناشران خارجی متضرر نشوند؛ هر موضوعی که انگیزه خارجیان را برای حضور در این نمایشگاه‌ها افزایش دهد باید فراهم گردد و روند کار برای آنان تسهیل شود.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=31421

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *